رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله

موارد لازم + طرز تهیه

کباب کوبیده با گوشت گوساله یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایران است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را سرو کرد. کباب کوبیده نیازی به معرفی ندارد و از آن دسته غذاهایی است که کمتر ایرانی را پیدا می کنید که علاقه ای به این غذای خوشمزه نداشته باشد. نکته مهم در مورد پخت این کباب لذیذ با گوشت گاو یا گوساله این است که چون گوشت گاو به طور معمول بدون چربی است، در تهیه این غذای لذیذ باید نکاتی را رعایت کنید تا در آخر یک کباب خوش‌طعم و پرچرب داشته باشید. برای تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله باید از قسمت هایی از گوشت استفاده کنید که چربی مناسبی داشته باشند یا مقداری دنبه‌ی گوسفندی تازه را اضافه کنید. برای دانستن دستورپخت این کباب مجبوب و لذیذ تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت قلوه گاه گوساله 400 گرم

گوشت راسته گوساله 400 گرم

پیاز رنده شده 250 گرم

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

نمک 1.5 قاشق چایخوری

فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری

دستور پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله

مرحله اول

برای تهیه یک کباب کوبیده با گوشت گوساله لذیذ نخست گوشت قلوه گاه و راسته گوساله را دو بار چرخ کرده و در ظرف مناسبی بریزید. لطفا دقت داشته باشید که چربی گوشت باید حدود 20-30 گرم باشد.

مرحله دوم

مثلاً چنانچه از قلوه گاهی استفاده می‌نمایید که چربی متوسطی دارد، نیازی به استفاده از راسته نیست و گاهی می توان از کل گوشت قلوه گاه استفاده کرد. یا اگر گوشتتان چربی کافی نداشت میتوانید مقداری دنبه‌ی تازه اضافه نمایید.

مرحله سوم

دقت داشته باشید که حتما از دنبه تازه گوسفندی استفاده کنید، چون اگر تازه نباشد کباب را سنگین می کند. پس از آن پیاز را با رنده متوسط خرد کرده و با فشار دستتان آب اضافی آن را خارج نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله 250 گرم پیاز آب گرفته را به کاسه‌ی گوشت چرخ کرده اضافه کنید، سپس نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل بکینگ پودر اضافه کنید، و با دست مواد را ترکیب کنید تا کاملاً یکدست و منسجم شوند.

مرحله پنجم

اکنون باید مایه کباب را با دست به مدت 15 تا 30 دقیقه ورز دهید تا به طور کامل چسبناک و منسجم شود. در آخر روی کاسه را با سلفون ببندید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله ششم

بعد از این مدت مایه کباب را از یخچال بیرون آورده و به مدت 5 تا 10 دقیقه ورز دهید. سپس از مایه کباب به میزان یک نارنگی بردارید و روی سیخ بگذارید و با انگشتانتان کباب را به سیخ بکشید.

مرحله هفتم

به همین صورت همه مایه کباب را به سیخ بکشید، و چنانچه زمان کافی داشتید سیخ ها را در سینی مناسب چیدع و روی آن‌ها را سلفون بکشید، سپس به مدت یک ساعت در یخچال نگه دارید.

مرحله هشتم

بعد از استراحت دوم، گریل زغالی را به طور یکدست آماده کرده، و سیخ ها را روی گریل قرار دهید. اکنون صبر کنید تا گوشت به خوبی به سیخ ها بچسبد، سپس سیخ ها را به آرامی بچرخانید.

مرحله نهم

سیخ ها را هر چند ثانیه یکبار برگردانید تا از پخت کباب ها به صورت یکدست و یکنواخت مطمئن شوید. علاوه بر سیخ کباب‌ها می توانید گوجه و فلفل را هم به سیخ کشیده و کباب کنید. در آخر کباب‌ها را در ظرف مناسبی قرار داده و با برنج سرو کنید.

مرحله دهم

درصورتیکه میل دارید کباب ها چرب تر و خوشمزه تر باشند، می‌توانید کمی کره و زعفران دم‌کرده را با هم ترکیب نمایید، سپس با قلم‌مویی درشت روی کباب ها بمالید. این کار علاوه بر اینکه کباب‌ها را زیباتر و خوش‌رنگ‌تر می‌کند، آن را خوشمزه تر و لذیذتر نیز می‌نماید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله

  1. ژامک

    چه خوشمزههههه 🤩 👏🏻 😊 👍🏻

  2. زرین (خریدار محصول)

    بی نظیر هستید????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی