رضیم
رضیم
طرز تهیه کیک شکلاتی کاراملی

موارد لازم + طرز تهیه

🍫مواد لازم کیک شکلاتی کاراملی👇🏻
۲ عدد تخم مرغ
۱ استکان شکر
۱ استکان شیر
نصف استکان روغن مایع
۳ ق غ پودر کاکائو
۱ پاکت بکینگ پودر
۲ استکان آرد
نصف پوست لیموی رنده شده

🍫برای کارامل👇🏻
۱ لیوان شکر (۲۵۰ میلی لیتر)
۱ پاکت خامه (۲۰۰ میلی لیتر)
۱ ق غ کره

🍫برای گاناش👇🏻
۲۰۰ گرم شکلات شیری
۱ پاکت خامه (۲۰۰ میلی لیتر)

🍫طرز تهیه👇🏻
برای کیک داخل ظرف مناسبی تخم مرغ و شکر رو ریخته و تا وقتی که سفید بشه هم می زنیم بعد بقیه مواد کیک رو به ترتیب اضافه می کنیم سپس قالب تارت رو روغن مالی کرده کمی آرد پاشیده و مواد کیک رو می ریزیم یکی دو بار روی پیشخوان زده و هواشو می گیریم. توی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بالا پایین می پزیم.
برای سس کاراملی توی تابه عمیق یا قابلمه ای شکر رو می ریزیم اول روی شعله متوسط صبر می کنیم حل بشه بعد وقتی کناره هاش قهوه ای رنگ شد هم می زنیم و یک قاشق غذاخوری کره اضافه کرده و سپس به صورت مداوم هم می زنیم وقتی کامل حل شد داخلش یه پاکت خامه رو اضافه می کنیم. تو این مرحله شکر گلوله گلوله میشه لطفاً نگران نشین وقتی گرما بگیره حل میشه. بعد اینکه خامه رو اضافه کردیم سپس هم زدن رو ادامه می دیم به مدت یک دقیقه می جوشونیم و روی شعله متوسط می ذاریم تا خنک بشه.
برای گاناش خامه رو داخل قابلمه ریخته و روی اجاق بعد این که به نقطه جوش برسه شکلات رو اضافه کرده و کنار می ذاریم و خوب هم می زنیم وقتی ذوب شد صبر می‌کنیم تا خنک بشه بعد از خنک شدن کیک روش کارامل خنک شده رو می ریزیم روی کارامل هم شکلات گاناش خوب خنک شده رو می‌ریزیم سه تا چهار ساعت بعد به صورت دلخواه تزئین می‌کنیم.
نوش جان🍫❤🙈

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کیک شکلاتی کاراملی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)