رضیم
رضیم
طرز تهیه بورک پنیر جعفری

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های فینگر فودها یا غذاهای انگشتی لذیذ و ساده، بورک پنیر جعفری می باشد. این خوراک برای وعده های صبحانه یا عصرانه و یا در مهمانی ها خیلی خوب است. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی بورک پنیر جعفری را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

خمیر یوفکا ۱ بسته

جعفری تازه ۱ دسته کوچک

پنیر به مقدار کافی

مواد لازم سس

ماست ۱ لیوان

شیر ۱ لیوان

روغن مایع ½ فنجان

تخم مرغ ۱ عدد

نحوه و دستور پخت خوراک بورک پنیر جعفری

گام اول

در ابتدا نیاز است تا جهت درست کردن خوراک بورک پنیر جعفری لذیذ فر خود را روشن کرده و به میزان ۱۸۰ درجه سانتی گراد بالا ببرید تا فر شما به طور کامل داغ شود. پس از آن باید سعی کنید تا مواد سس را مهیا کنید. جهت انجام این کار می بایست تخم مرغ را درون یک کاسه بریزید.

گام دوم

در این مرحله می بایست تا شیر و روغن مایع را درون کاسه بریزید و خیلی خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا زمانی که بافت تخم مرغ به درستی با مواد دیگر مخلوط شود. سپس باید ماست را به وسیله یک همزن دستی به درستی هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند. پس از انجام این کار ماست را به مواد دیگر بیفزایید.

گام سوم

سپس می بایست ماست را درون کاسه با مواد دیگر اضافه کنید و بار دیگر کلیه مواد را با هم مخلوط کنید تا سس مورد نظر شما بافت یکدستی پیدا کند. اکنون مقداری جعفری را بشویید و آب آن را خشک کنید. سعی کنید تا جعفری ها را به صورت ریز خرد کنید.

گام چهارم

در این گام توجه کنید که باید پنیر را با جعفری خرد شده داخل یک کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید، پس از آن می بایست تا داخل سینی فر را با کمی روغن مایع چرب کنید و سپس دو لایه از خمیر یوفکایی که قبلا تهیه کرده بودید را داخل سینی فر در کنار هم بچینید.

گام پنجم

اکنون می توانید روی خمیر یوفکا سس خود را به صورت یک لایه نازک قرار دهید و بمالید و پس از آن نیز یک لایه خمیر بر آن بچینید. در این قسمت باید کمی از ترکیب جعفری و پنیر را به شکل مناسبی روی خمیر یوفکا پخش کنید. مجددا ب روی این لایه جدید خمیر یوفکا بچینید.

گام ششم

در این جا می بایست بر روی خمیر یوفکا را مجددا یک لایه از سس بمالید و همینطور به همین شیوه ۲ تا ۳ لایه خمیر یوفکا بر روی هم بچینید طوری که تمامی لایه ها همگی سس داشته باشند. این گام ها را تا جایی انجام دهید که مواد شما به اتمام برسند.

گام هفتم

در این قسمت و بعد از ایجاد چندین لایه بر لایه آخر مقدار زیادی از ترکیب سس بریزید و به اندازه هایی که مایلید آن را برش بزنید. شما می بایست برای پخت بورک پنیر سینی حاوی این خوراک را در طبقه وسط فر بگذارید تا بورک ها به اندازه ۳۵ دقیقه داخل فر باشند و به طور کامل پخته شوند.

گام هشتم

در این مرحله بعد از اتمام زمان ۳۰ دقیقه گریل موجود در فر را روشن کرده و بگذارید تا روی خوراک بورک های پنیری کاملا طلایی و زیبا شوند. هنگامی که روی بورک ها کاملا طلایی شد، می توانید سینی را از فر بیرون آورده و کمی آب روی بورک های پنیری بپاشید.

گام نهم

در پایان می بایست تا روی بورک های پنیری یک پارچه تمیز بگذارید تا از خشکی آن ها جلوگیری کنید. هنگامی که بورک های پنیری به طور کامل سرد شدند، سعی کنید آن ها را به آرامی از سینی فر جدا کنید و داخل ظرف مدنظر خود بچینید. فینگر فودهای بورک پنیری شما اکنون آماده خوردن می باشند. از این که با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بورک پنیر جعفری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی