رضیم
رضیم
طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که یکی از گونه های فینگر فودهای لذیذ و خوشمزه لقمه قارچ و تخم مرغ یکی است که برای صبحانه سرو می شود. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی لقمه قارچ و تخم مرغ را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای خمیر

آب ولرم ۱٫۵ لیوان

شکر ۱ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

مایه خمیر فوری ۲ قاشق چایخوری

روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری

آرد نان فانتزی ۵۰۰ گرم

مواد لازم درون خمیر

پیاز ۱ عدد

قارچ ۲۵۰ گرم

تخم مرغ ۶ عدد

کره به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد رومال

زرده تخم مرغ ۱ عدد

آب ۱ قاشق چایخوری

نحوه و دستور پخت لقمه قارچ و تخم مرغ

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن لقمه قارچ و تخم مرغ لذیذ می بایست آب ولرم را با شکر، نمک، خمیر مایه فوری و روغن مایع داخل یک کاسه تقریبا بزرگی ریخته و خوب ترکیب نمایید و پس از آن آرد را سه مرتبه الک نمایید.

گام دوم

اکنون آرد را به صورت آهسته و کم کم درون کاسه بریزید و بعد از آن ورز دهید تا خمیری نرم و لطیف تهیه شود طوری که به دست شما نچسبد. سپس می بایست روی کاسه را با شی مناسبی بپوشانید و آن را در یک مکان تقریبا گرم بگذارید.

گام سوم

در این مرحله بگذارید تا خمیر به اندازه دو ساعت استراحت کند تا زمانی که پف کرده و حجمش دو برابر شود. بعد از سپری شدن این مدت مواد داخل لقمه را حاضر کنید. جهت انجام این کار پیاز را به شکل خلالی نازک خرد کنید.

گام چهارم

در این قسمت کمی کره درون تابه ریخته تا ذوب شود. بعد از آن پیاز را درون تابه بریزید و سرخ نمایید تا پیاز طلایی شود. اکنون قارچ را به شکل ورقه ای بریده و هنگامی که پیاز به طور کامل سرخ و طلایی شد آن را درون تابه بریزید.

گام پنجم

حال می بایست قارچ را به طور کامل سرخ کنید تا آب میان بافتی اش از بین برود. بعد از آن به مواد داخل تابه انکی نمک و فلفل سیاه به عنوان چاشنی اضافه نمایید و تابه را از روی شعله برداشته تا مواد شما خنک شود.

گام ششم

در این گام بر سطح کار آرد بپاشید و خمیر از قبل آماده شده را روی آن بگذارید. بعد از آن خمیر را ورز دهید تا پف آن بخوابد. سپس خمیر را به چهار بخش مساوی کرده و هر قسمت را با کمک وردنه به شکل یک دایره در بیاورید.

گام هفتم

دقت کنید که خمیر را به شکلی پهن نمایید که کناره های آن کلفت تر از وسط آن باشد تا مواد داخل خود را خوب حفظ کند. اکنون باید یک کاغذ روغنی روی سینی فر گذاشته و خمیرهای آماده شده را با اندکی فاصله داخل سینی قرار دهید.

گام هشتم

در این مرحله بر روی خمیرها را یک کیسه فریزر چرب شده بگذارید و بار دیگر به اندازه نیم ساعت به آن ها استراحت دهید تا پف کنند. اکنون می بایست فر را روی درجه ۱۹۰ سانتی گراد روشن نمایید تا کاملا داغ شود.

گام نهم

وقتی خمیر شما کاملا استراحت کرد اندکی از مواد حاضر شده را در وسط آن بگذارید و یک تخم مرغ روی آن قرار دهید. برای تمامی خمیرها این کار را انجام دهید و در نهایت کمی نمک و فلفل سیاه به عنوان چاشنی روی آن ها بریزید.

گام دهم

اکنون بر کناره های خمیر ترکیبی از زرده تخم مرغ و آب بمالید و سینی فر را در طبقه میانی فر گذاشته و لقمه ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان ها به طور کامل بپزند و تخم مرغ ها نیز عسلی بشوند.

گام یازدهم

در پایان و بعد از سپری شدن این مدت سینی را از فر بیرون آورده و لقمه ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و داخل ظرف مناسبی بچینید. شما می توانید لقمه های قارچ و تخم مرغ را با سس مورد علاقه خود میل بفرمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی