رضیم
شماره دستور پخت: 11543
رضیم
طرز تهیه حلوای مسقطی

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله تنقلات و دسرهای پرطرفدار در ایران حلوا است که در بسیاری از مناطق ایران به سبک و شیوه خاص خ.د طبخ می کنند و می توان از حلوای ” مسقطی ” نام برد که بسیار خوشمزه و دارای بافتی نرم و شیشه ای و ژله ای است و در شهرهایی مانند شیراز و بوشهر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و این حلوا بیشتر مختص در ایامی چون شب یلدا است که در این شب زیبا سرو می شود.

مواد لازم حلوای مسقطی

آب ۳ لیوان

نشاسته گل ۱ لیوان

شکر یک و نیم لیوان

گلاب نصف لیوان

روغن مایع نصف لیوان

کره ۳۰ گرم

خلال بادام نصف لیوان

زعفران دم کرده غلیظ ۱ استکان

دستور پخت حلوای مسقطی

مرحله اول

ابتدا باید نشاسته گل با مقداری آب داخل ظرفی می ریزیم و خوب شروع به مخلوط کردن آن می کنیم، به گونه ای که نشاسته کاملا حل شود. البته باید توجه داشت که آب باید سرد باشد تا نشاسته حل گردد.

مرحله دوم

سپس شکر را در این مرحله می افزاییم و مجدد شروع به هم زدن می کنیم تا کامل حل گردد. و یک قابلمه برداشته، و شکر حل شده را به آن اضافه می کنیم. و در این میان محلول نشاسته را از صافی رد می کنیم و به شکر اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس قابلمه باید در روی شعله با حرارتی ملایم باشد و در این در حالی است که باید به طور منظم تا لحظه به جوش امدن هم زده شود. هم زدن را با هم زن دستی یا قاشق چوبی و به طور مداوم و سریع باید انجام داد و الا گلوله می شود.

مرحله چهارم

پس از جوش آمدن باید گلاب و زعفران را به آن اضافه نمود و مرتب هم می زنیم تا حلوا مسقطی خودش را جمع کند. و این را باید در نظر داشت تا حرارت نباید آنقدر زیاد باشد که بوی خامی نشاسته از بین نرود.

مرحله پنجم

پخت این حلوا در حدود 30 الی 40 دقیقه به طول می انجامد و زمانی که حلوا جمع شد باید س دوباره با حرارت ملایم هم بزنیم تا حالت کشداری و غلیظ گردد. و سپس خلال بادام را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

کف یک ظرف را چرب یا پلاستیکی پهن می کنیم. و بهتر است اندازه ظرف مستطیلی ۲۵ در ۳۵باشد. . حلوا حتما باید داغ باشد که درون ظرف بگذاریم .سپس آن را صاف و حدود ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. سپس حلوای مسقطی را با سلیقه خود برش و نوش جان بفرمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه حلوای مسقطی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی