رضیم
شماره دستور پخت: 11735
رضیم
طرز تهیه حلوای کنجدی

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های دسر های قدیمی و سنتی ایرانی حلوا است. همچنین این دسر اکثرا جهت افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم تهیه و سرو می شود. خوب است بدانید که یکی از گونه ای حلوا ، حلوای شیر می باشد که مواد تشکیل دهنده ی آن آرد گندم و شیر هستند. با توجه به اینکه در حلوا، آرد را تفت می دهند بنابراین همچون یک دسر مقوی و مفید به حساب می آید. از سوی دیگر باید بدانید که در این حلوا کنجد نیز موجود است که حلوا را مقوی و خوشمزه تر می نماید. همچنین این حلوا به علت وجود دانه های کنجد بو داده شده و شیر و گلاب و زعفران، بسیار در مقایسه با حلواهای دیگر خوشمزه تر می باشد. شما می توانید حلوا را با نان بستنی یا نان شیرینی میکادو، میل نمایید. البته باید بگوییم که برای تهیه حلوا می بایست شعله گاز کم و زمان بیشتری صرف شود، تا حلوای لذیذ تر و خوشمزه تری درست شود. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام حلوا را به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این دسر را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم حلوا کنجدی

آرد ۲ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

هل و زعفران به میزان دلخواه

کنجد سفید ۱ پیمانه

روغن مایع ۱ پیمانه

آب ۲ پیمانه

شیر ۲ پیمانه

گلاب نصف پیمانه

کره ذوب شده ۱ پیمانه

نحوه و دستور تهیه حلوا کنجدی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن حلوای کنجدی خوشمزه، می بایست یک قابلمه در نظر گرفته و مواد اولیه نظیر شیر و آب و شکر را درون آن بریزید و با هم ترکیب کنید. پس از آن قابلمه را بر روی اجاق با شعله متوسط بگذارید تا جوشیده شود. هنگامی که مواد شروه به جوشیدن اولیه کردند به سراغ مرحله بعدی بروید.

گام دوم

در این مرحله گلاب و هل و زعفران را به مواد در حال جوش بیفزایید و پس از ترکیب شدن، قابلمه را از روی شعله بردارید و در گوشه ای بگذارید. اکنون یک تابه در نظر بگیرید و بر روی اجاق گاز بگذارید. در این قسمت کنجد ها را داخل آن بریزید و به مدت پنج دقیقه آن را تفت دهید تا بو داده شود و از خامی دربیاید.

گام سوم

حال تابه را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید. در اینجا باید یک تابه بزرگ دیگر، در نظر گرفته و روی شعله اجاق بگذارید. همچنین آرد را به طور مستقیم داخل تابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. توجه کنید که باید این کار را با شعله کم انجام دهید.

گام چهارم

در این گام می بایست کنجد بو داده شده را به آرد بیفزایید و به اندازه پنج دقیقه دیگر هم با کنجد آرد را تفت دهید. در اینجا کره را داخل یک کاسه بریزید و روی گرمای بخار کتری آن را آب کنید. همچنین می توانید جهت آب کردن کره آن را به مدت نیم دقیقه داخل ماکروویو بگذارید تا آب شود. اکنون کره و روغن را به ترکیب آرد و کنجد بیفزایید و مجددا تفت دهید تا رنگ آن عوض شده و میزان دلخواه شما برسد.

گام پنجم

توجه کنید که کره می بایست داخل آرد جوش بخورد. باید به این نکته توجه کنید که تفت دادن آرد به اندازه ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان می برد. هنگامی که آرد به رنگ مورد نظرتان رسید، مخلوط شیر و آب و شکر را که در گام اول درست کرده بودید را به آن بیفزایید و کاملا با هم ترکیب کنید تا گلوله ای نشود.

گام ششم

در پایان همگامی که حلوا کاملا یکنواخت و نرم شد، قابلمه را از روی شعله گاز بردارید. اکنون می توانید حلوا را داخل یک ظرف بریزید و از پودر نارگیل یا پودر مغز پسته و بادام برای تزیین کردن آن استفاده نمایید. همچنین قادر می باشید تا مثل حلوا رولی برای حلواهای تک نفره از نان های بستنی استفاده نمایید. حاوا شما آماده است و می توانید آن را میل نمایید. ازینکه تا این جا با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه حلوای کنجدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی