رضیم
رضیم
طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی

موارد لازم + طرز تهیه

فلافل مرغ یک غذای به شدت خوشمزه و بین المللی محسوب می شود. در تهیه این غذای پر طرفدار از نخود استفاده می شود. نخود اصلی ترین عضو سازنده این غذاست که البته طعم بسیار خوبی به این غذا می دهد. فلافل غذای بسیار پر طرفداری در سراسر دنیا است. از همین رو در تهیه این غذا از روش ها و متدهای متفاوتی استفاده می شود و به طور کلی روش های متنوعی برای طبخ غذا ابداع شده است. در تهیه فلافل مرغ از ترکیب گوشت مرغ، سوسیس و فلفل دلمه نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که از این غذا به نام فلافل پیتزایی نیز نام برده می شود. برای آموزش کامل این غذای خوشمزه با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم برای 2 نفر

سینه مرغ ½ سینه کامل

سوسیس 1 عدد

سفیده تخم مرغ 1 عدد

آرد سفید 1 قاشق غذاخوری پُر

سس کچاپ 1 قاشق غذاخوری پُر

فلفل دلمه ای ½ فلفل

پیاز 1 عدد کوچک

جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت فلافل مرغ

مرحله اول

ابتدا گوشت مرغ را به همراه ادویه های لازم مثل نمک و زردچوبه و همچنین یک پیاز کوچک مخلوط کنید و در یک قابلمه مناسب بریزید. سپس یک پیمانه پر آب هم اضافه کنید و روی شعله قرار دهید تا آرام شروع به پختن کند.

مرحله دوم

پس از به جوش درآمدن آب کف روی آب را به آرامی با قاشق یا ملاقه بگیرید و دور بریزید. این کار سبب دفع بوی زهم گوشت شده و از بوی بد گوشت جلوگیری می کند. در ادامه آنقدر حرارت دهید تا آب مرغ کاملا جذب بافت مرغ شودو خوب آب جذب کند.

مرحله سوم

حالا باید مرغ را از قابلمه خارج کنید و درون غذاساز ریخته و کاملا له کنید تا یکدست شود.سپس همین کار را با سوسیس هم انجام دهید تا کاملا له شوند. حتی می توان سوسیس را رنده ریز کرد و به مرغ اضافه نمود.

مرحله چهارم

در مرحله بعدی تخم مرغ، آرد و سس گوجه فرنگی را به همراه مقداری ادویه جات مثل نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پودر سیر و همچنین پیاز داخل یک ظرف مناسب ریخته و مخلوط کنید تا همگن شوند.

مرحله پنجم

حال می توانید با مخلوط کردن گوشت مرغ و مقداری سوسیس رنده شده یا له شده به کاسه اضافه نمایید و فلفل دلمه نگین شده را درون آن بریزید و به همراه جعفری مخلوط نمایید تا یکدست شوند.

مرحله ششم

برای زیبایی غذا می توان از فلفل های با رنگ مختلف استفاده نمود و ترکیب رنگ عالی به غذا بخشید. سپس اینقدر مواد را ترکیب کنید که یک خمیر یکدست به دست بیاید. حال روی آن را سلفون کشیده و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله هفتم

پس از یک ساعت کاسه مایه را از یخچال در بیاورید و مواد را خوب ترکیب کنید تا مزه مواد با هم خوب ترکیب شوند. سپس برای سرخ کردن مواد از یک تابه نسبتا گود با عمق مناسب استفاده کنید.

مرحله هشتم

به تابه انتخاب شده مقداری روغن اضافه کنید تا هنگام سرخ شدن فلافل ها درون روغن کاملا شناور باشند. می توانید از قالب فلافل زن نیز استفاده نمایید تا ابعاد قطعات فلافل کاملا یکدست بدست بیایند.

مرحله نهم

در صورتیکه قالب فلافل زن نداشتید با دست به قطعات هر فلافل شکل دهید و سعی کنید نازک باشند که به خوبی مغز پخت شوند. پس از سرخ کردن دو طرف فلافل، به کمک دستمال حوله ای روغن اضافه را بگیرید و به آرامی خنک کنید. پس از خنک شدن با سس دلخواه میل کنید. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)