رضیم
رضیم
چرا من کیک درست میکنم پف نمیکنه ( 2 نکته ساده)

چرا من کیک درست میکنم پف نمیکنه ( 2 نکته ساده)

چرا من کیک درست میکنم پف نمیکنه

بافت منعطف و پف دار کیک از مهم ترین دلایل محبوبیت آن در بین علاقه مندان به این حرفه است. حال اگر آن پف نکند آیا باز هم مورد استفاده قرار می گیرد؟ یکی از مشکلاتی که در حین پخت ممکن است با آن روبرو شوید پف نکردن  است. پف دار شدن به دلایل مختلفی وابسته است که در ادامه آنها را شرح می دهیم.همراه سایت آموزش آشپزی رضیم باشید.

باز و بسته کردن در فر در حین پخت کیک

چک کردن هر غذایی در مراحل پخت جزوی از دستور پخت غذاست اما این مورد در این حرفه صدق نمی کند. یکی از دلایل پف نکردن باز و بسته کردن در فر در حین پخت است. این کار باعث می شود گرمای درون فر که باعث پف کردن می شود از بین برود و پف آن بخوابد. ایجاد اختلاف دما در حین پخت از دلایل اصلی پف نکردن است. بنابراین لازمه داشتن یک کیک پف دار باز نکردن در فر تا قبل از شکل گرفتن و پختن است.

کافی نبودن مقدار بکینگ پودر و جوش شیرین

یکی از موادی که باعث پف دار شدن می شود استفاده از جوش شیرین و بکینگ پودر است. اصلی ترین دلیل وجود این دو ماده اولیه برای ایجاد پف است. حال اگر یکی از این دو ماده اضافه نشود و یا کمتر از اندازه معمول باشد کیک به اندازه کافی پف نمی کند. نکته ای که در این مورد باید به آن اشاره کرد این است که توجه داشته باشید تاریخ انقضا بکینگ پودر و جوش شیرین نگذشته باشد.

هم زدن بیش از حد آرد با بقیه مواد کیک

از دیگر دلایل پف نکردن کیک هم زدن بیش از حد آرد است. این کار باعث از بین رفتن حباب های بین خمیر میشود. و چنانچه بین آرد حباب نباشد بافت ارد منسجم می شود و جایی برای پف کردن نمی ماند. داشتن خمیری مناسب از مهم ترین نکات در این حرفه به شمار می رود. برای رفع این مشکل برای هم زدن آرد با بقیه مواد تا حد امکان از همزن برقی استفاده نشود و با دست این کار انجام شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی