رضیم
رضیم
طرز تهیه فیله استریپس اسپایسی

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله غذاهای سوخاری خوشمزه و محبوبی که از فیله مرغ تهیه می‌شود، فیله استریپس است در ادامه می‌توانید این دستور آشپزی فست فودی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

 

مواد لازم فیله استریپس اسپایسی برای ۴ نفر

فیله مرغ  ۸ عدد

پیاز  ۲ عدد

آب  ½ فنجان

آرد سفید  ۲ لیوان

فلفل سیاه  ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا  ۱ قاشق چایخوری

فلفل سفید  ۱ قاشق چایخوری

نمک  ۱ قاشق چایخوری

زنجبیل  ½ قاشق چایخوری

پودر سیر  ۱ قاشق چایخوری

روغن سرخ کردنی  به مقدار لازم

 

دستور تهیه فیله استریپس

مرحله اول

اگر فیله‌های مرغ زیاد بزرگ نیستند می‌توانید آنها را به صورت کامل استفاده کنید در غیر این صورت باید فیله‌ها را برش بزنید. برای طعم‌دار کردن فیله‌های مرغ، ابتدا پیازها را به صورت خلال‌های درشت یا حلقه‌ای خرد کنید.

مرحله دوم

پیازهای خرد شده را درون یک کاسه جادار و بزرگ بریزید. 2/1 قاشق چایخوری نمک، 2/1 قاشق چایخوری پاپریکا، 2/1 قاشق چایخوری پودر سیر، 2/1 قاشق چایخوری فلفل سفید، و 2/1 قاشق چایخوری فلفل سیاه را همراه با 2/1 فنجان آب ولرم به پیازها اضافه کنید.

مرحله سوم

در صورت تمایل می‌توانید در این مرحله مقداری زعفران دم کرده نیز درون مواد مرینت بریزید. مواد را با دست مخلوط کنید به طوری که مخلوط یک دستی به شما بدهد. پس از آن فیله‌های مرغ را درون کاسه ریخته و با مواد مخلوط کنید.

مرحله چهارم

هنگامی که مواد خوب با هم مخلوط شدند، با استفاده از سلفون روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت 4 ساعت یا بیشتر در یخچال بگذارید تا فیله‌ها خوب طعم‌دار شوند (اگر فیله‌ها را از یک شب قبل در مواد مرینت نگه دارید، بهتر طعم‌دار می‌شوند).

مرحله پنجم

اکنون زمان آماده کردن آرد مخصوص استریپس است. بدین منظور پودر زنجبیل، آرد، و باقیمانده پاپریکا، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل سفید و نمک را با هم خوب مخلوط کنید تا یک‌دست شوند؛ آرد استریپس را در یک کاسه بزرگ ریخته، جلوی دست خود قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله فیله‌های طعم‌دار شده را از یخچال خارج کنید. یک کاسه آب یخ نیز جلوی دست خود بگذارید. یک تابه مناسب گود را انتخاب کرده و روی حرارت بگذارید و درون آن روغن بریزید؛ بایستی تا حدی روغن در تابه بریزید که فیله‌ها در آن شناور شوند.

مرحله هفتم

تابه حاوی روغن را روی حرارت بگذارید تا روغن داغ شود. فیله‌ها را در آرد سوخاری بغلتانید و سپس در آب یخ فرو کنید؛ این کار را 3-4 بار تکرار کنید تا سطح فیله‌ها پولک مانند شود.

مرحله هشتم

در این مرحله فیله‌ها را درون روغن داغ بیندازید؛ صبر کنید تا فیله‌ها سرخ شوند. هنگامی که فیله‌ها طلایی شدند آنها را از تابه خارج کنید و بر روی یک توری فلزی یا دستمال حوله‌ای قرار دهید؛ با این کار روغن اضافی آنها گرفته می‌شود. در نهایت می‌توانید فیله‌ها را همراه با سس دلخواه و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فیله استریپس اسپایسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی