رضیم
رضیم
طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا

موارد لازم + طرز تهیه

بال مرغ سوخاری با سس سیراچا یکی از انواع غذاهای سرخ شده خوشمزه است که طعم بسیار متفاوت و جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا با سایت آموزش آشپزی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر


بال مرغ ۱ کیلوگرم
شیر ½ لیوان
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
سس تند سیراچا ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیر به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
مواد لازم برای سس
کره ۷۵ گرم
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
سس تند ۱ قاشق غذاخوری
عسل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا


مرحله اول
برای تهیه بال مرغ سوخاری خوشمزه با سس سیراچا در ابتدای کار شیر و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند سپس به مدت 5 دقیقه کناری بگذارید تا استراحت کند.
مرحله دوم
بعد از این مدت سس تند سیراچا را به همراه مقداری نمک، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا بافت آنها یکدست شود سپس بال مرغ را اضافه کنید.
مرحله سوم
در این مرحله مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های بال مرغ با مواد طعم دهنده آغشته شود سپس روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا بال ها طعم دار شوند.
مرحله چهارم
بعد از این مدت آرد سوخاری را در ظرف مناسبی می ریزیم و جلوی خود می گذاریم سپس در تابه ای عمیق به اندازه ای روغن می ریزیم که در حین سرخ شدن بال ها در روغن شناور شوند.
مرحله پنجم
در این مرحله تابه را روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود سپس بال ها را ابتدا در آرد سوخاری بغلتانیم و دوباره داخل چاشنی ها می گذاریم. در آخر یک بار دیگر بال ها را در آرد سوخاری میغلطانیم و در روغن داغ می گذاریم.
مرحله ششم
به همین ترتیب تمام بال ها را آماده کرده و در روغن داغ سرخ می کنیم. بعد از اینکه دو طرف بال ها کاملاً سرخ شد از تابه خارج می کنیم و داخل توری فلزی یا روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن گرفته شود.
مرحله هفتم
برای تهیه سس، تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید، سپس بال های مرغ را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس تمام بال ها را بپوشاند. در آخر بال ها را داخل ظرف می ریزیم و سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی