رضیم
شماره دستور پخت: 3664
رضیم
طرز تهیه حلوای یخچالی

موارد لازم + طرز تهیه

حلوای یخچالی یکی از حلواهای بسیار ساده و لذیذ ایرانی است که بدون پخت هم قابل تهیه است. برای آموزش کامل آشپزی و آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای یخچالی با رضیم همراه باشید.

مواد لازم حلوای یخچالی

ارده ۳ قاشق غذاخوری

شیره انگور ۲ قاشق غذاخوری

آرد جو دوسر ۳ قاشق غذاخوری

گردو ۲ عدد

نحوه تهیه حلوای یخچالی

گام اول

برای تهیه یک حلوای خوشمزه ابتدا شیره انگور و آرد را در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس آرد جو دوسر را دو بار الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود.

گام دوم

به یاد داشته باشید که به جای آرد جو دوسر می توان از آردهای دیگری که طعم و بوی خامی ندارند برای تهیه این حلوا استفاده کنیم. در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

گام سوم

بعد از اینکه آرد کاملا جا افتاد، وقت آن است که گردوی آسیاب شده را اضافه کنید. نکته دیگر اینکه در هنگام درست کردن این حلوای خوشمزه می توانیم از انواع آجیل بنا به ذائقه خود استفاده کنیم که البته گردو طعم این حلوا را بهتر می کند.

گام چهارم

می توانیم گردو را پودر کرده و اضافه کنیم و یا خرد کنیم تا زیر دندان احساس شود.گردو را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا همه جای حلوا شود.

گام پنجم

بعد از اینکه مخلوط حلوا کاملاً یکدست شد سینی لبه دار یا قالب مناسبی را انتخاب می کنیم و کف قالب یا سینی را کمی مرطوب می کنیم و سپس پلاستیک یخ زده را باز کرده و در ته یا سینی می گذاریم.

گام ششم

در این مرحله حلوا را روی پلاستیک می ریزیم و به همان قطر صاف و صاف می کنیم و در یخچال می گذاریم تا خنک شود. پس از سفت شدن حلوا، آن را از یخچال خارج کرده و به دلخواه تکه تکه کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه حلوای یخچالی

  1. آبرلی (خریدار محصول)

    شما کانال تلگرام هم دارین؟ 🥰 🙂 😉 😋

  2. سپیتا

    دستورپخت به درد بخوری بود????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)