رضیم
شماره دستور پخت: 11816
رضیم
طرز تهیه حلوای موکا

موارد لازم + طرز تهیه

از حلوا می توان به عنوان یکی از دسرهای قدیمی و سنتی ایرانی نام برد که معمولا بیشترین کاربرد آن برای افطار در ماه مبارک رمضان و همچنین مجالس محرم و عزاداری است. حلوای موکا،یک نوع حلوای مجلسی است که با استفاده از آرد گندم و نشاسته ذرت آماده می گردد. در این نوع حلوا، از قهوه فوری و پودر کاکائو استفاده می شود که جدا از عطر و طعم فوق العاده ای که به حلوا می دهد، رنگ آن تیره تر از سایر حلواها است. علاوه بر این، استفاده از هل و بهار نارنج می تواند عطر بسیار دلپذیری به حلوا بدهد. حلوای موکا در مقایسه با سایر حلواها شل تر بوده و می توان آن را به صورت تک نفره روی نان سرد یا نان میکادو سرو نمود.

مواد لازم حلوای موکا

آرد سفید ۱ پیمانه

نشاسته ذرت ۱ پیمانه

شیر خشک ۱ پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

روغن جامد نصف پیمانه

آب ۱ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

قهوه فوری ۱ قاشق چای خوری

پودر کاکائو ۱ قاشق چای خوری

هل پودر شده نصق قاشق چای خوری

عرق بهار نارنج ۱ قاشق سوپ خوری

دستور پخت حلوای موکا

مرحله اول

در ابتدای کار شیرخشک، آرد گندم و نشاسته ذرت را با هم ترکیب کرده و در تابه می گذاریم. بعد از آن روغن مایع و جامد را می افزاییم و هم می زنیم تا یکدست گردد.

مرحله دوم

در این مرحله ماهیتابه را روی حرارت متوسط می گذاریم و مرتب هم زده تا زمانی که آرد و نشاسته تغییر رنگ داده و قهوه ای روشن شوند. سپس آب و شکر را در کاسه یا قابلمه ریخته و مخلوط می نماییم.

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا شکر به طور کامل در آب حل گردد اما ضروری نیست که غلیظ گردد. هنگامی که کناره های محلول درون قابلمه شروع به قل زدن نمود، مقدار اندکی از محلول را برمی داریم و داخل یک لیوان می ریزیم.

مرحله چهارم

در این زمان قهوه فوری و پودر کاکائو را می افزاییم و هم مخلوط می کنیم تا یکدست گردد. سپس محلول قهوه و کاکائو را به شکر و آب مخلوط کرده و دوباره هم می زنیم تا مجددا به دمای جوش برسد.

مرحله پنجم

در این مرحله هل آغشته به عرق بهار نارنج را به شربت حلوا می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. در نهایت آرد سرخ شده را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله ششم

در این مرحله محلول را کم کم به آرد سرخ شده می افزاییم و بطور مرتب هم زده تا زمانی که حلوا کاملاً شربت را جذب کند و حلوای یکدستی ایجاد شود. این حلوا در حالت کلی از سایر انواع حلواها شلتر می باشد. حلوا را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت حلوا را به شیوه ی دلخواه خود تزیین می نماییم. این حلوا را می توان روی نان بستنی یا نان میکادو درست کرد. این حلوا با وجود طعم خوب قهوه و کاکائو نسبت به سایر حلواها تیره تر است.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه حلوای موکا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی