رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش سیب زمینی بوشهری

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از لذیذ ترین غذاهای خوشمزه جنوب ایران خورش سیب زمینی بوشهری است که مواد تشکیل دهنده ی آن گوشت یا مرغ، لپه و سیب زمینی و گوجه فرنگی می باشد. با توجه به این که در شهر های جنوبی، به سیب زمینی آلو می‌گویند بنابراین نام این خورش نیز به همین دلیل می باشد. خوب است بدانید که این خورش را می بایست با لیمو ترش تازه و سبزی خوردنی و برنج سفید یا کته میل نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی خورش سیب زمینی بوشهری را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی یا مرغ ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

سیب زمینی ۲ عدد

لپه محلی یا نخود لپه نصف پیمانه

گوجه فرنگی ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

نحوه و دستور پخت خورش سیب زمینی

گام اول

در ابتدا جهت درت کردن و پختن خورش سیب زمینی یا آلو به شیوه بوشهری می بایست گوشت را تکه تکه نمایید. بعد از آن یک قابلمه را روی شعلع اجاق گذاشته و کمی روغن بریزید تا داغ شود. اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی خرد کنید.

گام دوم

پس از آن پیاز را در روغن سرخ کنید تا سبک و طلایی شود. سپس باید تکه های گوشت را درون قابلمه بریزید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. اکنون باید لپه ها را پی از خیساندن خوب بشویید و آب آن ها را بگیرید.

گام سوم

در این گام لپه های آبکشی شده را به مواد دیگر اضافه کنید و مجددا تفت دهید. حال می بایست ادویه ها را بخ مواد بیفزایید و بار دیگر همه مواد را ترکیب کرده و تفت دهید. بعد از آن گوجه فرنگی ها را نیز به شکل نگینی تکه تکه کنید و بار دیگر با مواد دیگر تفت دهید.

گام چهارم

اکنون باید رب را را بیفزایید و دوباره تفت دهید و در آخر آب اضافه کنید و بگذارید تا خورش با شعله کم اجاق به اندازه دو ساعت به طور کامل بپزد. سپس به اندازه نیم ساعت پیش از این که خورش شما بپزد، سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و نگینی آن را ببرید و خرد کنید.

گام پنجم

در پایان سیب زمینی ها را در یک تابه دیگر با روغن داغ سرخ کنید و سپس درون خورش بریزید. نمک مورد نیاز خورش را نیز در پایان بیفزایید. در این قسمت بگذارید تا خورش شما با شعله کم قشنگ جا بیفتد. شما می توانید این خورش را با برنج سفید یا کته میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه خورش سیب زمینی بوشهری

  1. اِرمیا (خریدار محصول)

    خعلی خوشمزه است

  2. عطیه

    به به واقعا لذیذ بنظر میرسه

  3. کامیشا (خریدار محصول)

    ممنونم از این همه رسپی خوشمزه????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی