رضیم
شماره دستور پخت: 11737
رضیم
طرز تهیه خورش خیار چنبر

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی خورش خیار چنبر می باشد که مواد تشکیل دهنده آن ساده هستند. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی خورش خیار چنبر را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

خیار چنبر ۲ عدد

گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت خورش خیار چنبر

گام اول

در ابتدا جهت پخت خورش خیار چنبر لذیذ می بایست یک عدد پیاز را با به کمک یک رنده به صورت ریز رنده کرده و سپس از صافی رد کنید تا آب اضافی آن بیرون بیاید. پس از انجام این کار پیاز رنده شده را با گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه بگذارید.

گام دوم

در این مرحله اندکی نمک و فلفل سیاه درون کاسه بریزید و خوب با کمک یک دستکش یک بار مصرف ورز دهید تا مواد مخلوط و یکنواخت شوند. پس از انجام این کارها از مواد گوشتی قدر یک گردو درشت جدا کرده و در دست به شکل قلقلی دربیاورید. تمامی گوشت ها را قلقلی کنید.

گام سوم

در این قسمت می بایست یک تابه متوسط روی شعله اجاق گاز بگذارید و کمی روغن مایع و زردچوبه داخل آن بریزید. پس از آن بگذارید تا روغن اندکی داغ شود. اکنون گوشت های قلقلی را داخل تابه بگذارید و آن ها را کاملا سرخ نمایید.

گام چهارم

در این گام هسته های خیار چمبر را دربیاورید و ان ها را خرد کنید. اکنون یک پیاز دیگر را به صورت نگینی ریز خرد نمایید، پس از آن یک قابلمه دیگر را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و اندکی روغن مایع درون قابلمه بریزید.

گام پنجم

اکنون پیاز را به قابلمه افزوده و سرخ کنید تاطلایی و سبک شود. پس از آن رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و باز هم سرخ کنید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و سرخ شود.

گام ششم

حال وقت اضافه کردن خیار چنیر به قابلمه می باشد مه باید در حدود ۳ تا ۴ دقیقه خوب آن ها را تفت دهید، پس از آن گوشت های قلقلی از قبل سرخ شده را درون قابلمه بگذارید. بعد از انجام این کارها دو لیوان آب جوشیده شده را درون قابلمه بریزید و در قابلمه را ببندید تا خورش جا بیفتد.

گام هفتم

در این مرحله بگذارید تا خورش به اندازه نیم ساعت بر روی شعله اجاق بماند تا به طور کامل پخته شده و جا بیفتد. در پنج دقیقه پایانی پخت خورش لذیذ خیار چمبر نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه بریزید و بگذارید تا به جوش آید. پس از ان نیز قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.

گام هشتم

در پایان کار خورش خیار چنبر خود را داخل یک ظرف مناسب ریخته و با پلو زعفرانی، ترشی و دوغ میل نمایید. همچنین خوب است بدانید که این نوع خورش را می توانید با سبزیجات معطر و گردو آسیاب شده نیز بپزید. ازینکه تا اینجا با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش خیار چنبر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی