رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت قلقلی

موارد لازم + طرز تهیه

خورش لوبیا سبزهمراه با گوشت قلقلی یک دستور پخت ماش است که خیلی سریع آماده می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ماش با قلقلی به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

هویج ۲ عدد متوسط

پیاز ۲ عدد

زردچوبه و روغن به مقدار لازم

پودر لیمو عمانی ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری

لوبیا سبز ۵۰۰ گرم

آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه خورش ماش با گوشت قلقلی، در ابتدای کار یک پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، نمک و پودر نخود را در ظرف مناسبی اضافه می کنیم. .

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دست ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. بعد تابه ای بردارید و با کمی روغن روی حرارت بگذارید تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس هویج ها را شسته و نگینی خرد کرده و در تابه می گذاریم تا کمی سرخ شود. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. گوشت های استراحت کرده را به اندازه یک گردو یا کوچکتر خرد می کنیم.

مرحله چهارم

یک قابلمه بردارید و کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. سپس گوشت را در آن سرخ می کنیم. وقتی گوشت سرخ شد آن را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید ابتدا پیازهای باقی مانده را بشویید و پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس در ماهیتابه سرخ می کنیم تا رنگ آن روشن و طلایی شود. رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا پخته و رنگی شود.

مرحله ششم

سپس لوبیا سبز خرد شده را اضافه کنید و این مخلوط را به طور یکدست در یک ماهیتابه تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند و بپزند. هویج تفت داده شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ابتدا گوشت قلقلی سرخ شده را به ماده اصلی اضافه می کنیم و در آخر کمی آب اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم حدود یک ساعت می گذاریم تا بپزد.

مرحله هشتم

در آخر نمک و آبلیمو را به خورش اضافه کنید و سپس بعد از گذشت حدود 5 تا 10 دقیقه از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب سرو کنید. این خورش را می توان با مرغ هم طبخ کرد اما پخت با گوشت قلقلی زمان کمتری می برد.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت قلقلی

  1. پاکروی

    عالی شده ممنونم ازت 😊 🤩 👍🏻

  2. آتمش (خریدار محصول)

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)