رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش سیب درختی با آلو

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه سنتی ایرانی خورش سیب درختی است که در حال حاضر خیلی مورد توجه نمی باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی خورش سیب درختی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت خورشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد درشت

سیب استخوانی ۳ عدد متوسط

لپه ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

گرد لیمو عمانی ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

آلو بخارا (اختیاری) ۸ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه، روغن و داچین به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت خورش سیب درختی

گام اول

در ابتده جهت پخت خورش لذیذ سیب درختی می بایست لپه را از چندین ساعت قبل داخل یک کاسه آب قرار دهید تا خیس بخورد و نفخش از بین برود. پس از آن آن‌را آبکشی نمایید و داخل یک قابلمه بریزید. اکنون قابلمه را روی اجاق با شعله متوسط بگذارید.

گام دوم

اکنون می بایست یک قاشق غذاخوری روغن به قابلمه بزنید و لپه را به مدت چندین دقیقه تفت دهید تا اندکی سرخ شود، پس از آن به اندازه دو تا سه لیوان آب درون قابلمه بریزید و در قابلمه را روی آن بگذارید تا لپه در حدود یک ساعت کاملا پخته شود.

گام سوم

در این گام می بایست پیاز را به شکل نگینی یا خلالی ریز ریز کنید و پس از آن یک قابلمه متوسط را روی شعلع اجاق بگذارید و و به اندازه دو تا سه قاشق غذاخوری روغن مایع درون قابلمه بریزید. سپس می توانید پیاز را در قابلمه بریزید.

گام چهارم

در این قسمت پیاز را چندین دقیقه سرخ کنید تا طلایی و سبک شود و پس از آن اندکی زردچوبه بیفزایید و دو دقیقه دیگر با ان سرخ کنید تا زردچوبه و پیاز با هم مخلوط شوند. اکنون گوشت را به اندازه های دلخواه تکه کرده و درون قابلمه بریزید.

گام پنجم

اکنون می بایست گوشت را نیز خوب سرخ کنید و تفت دهید تا رنگش عوض شود. در زمان سرخ کردن گوشت اندکی فلفل سیاه هم به آن بیفزایید. حال نوبت اضافه کردن سه تا چهار پیمانه آب جوش به قابلمه می باشد.

گام ششم

بعد از پخته شدن لپه، آن را آبکشی نمایید و کنار بگذارید. سپس می بایست رب گوجه فرنگی را با مقدار مناسبی روغن در یک تابه کوچک تفت دهید تا خامی رب از بین برود. هنگامی که گوشت پخته شد، لپه پخته شده و رب گوجه فرنگی را نیز به آن بیفزایید.

گام هفتم

در این قسمت به اندازه سه ربع بگذارید تا مواد خورش کاملا با هم پخته شوند. پس از آن می بایست سیب ها را به شکل خلالی بزرگ خرد کنید. اکنون باید یک تابه خوب را روی شعله اجاق گذاشته و اندکی روغن بزنید و سپس سیب های خلالی شده را درون تابه بریزید.

گام هشتم

اکنون سیب ها را چند دقیقه در روغن بگذارید تا سرخ شوند. به این نکته دقت کنید که نوع سیب اهمیت دارد و می بایست از سیب های استخوانی و با بافتی مثل بافت میوه به استفاده نمایید.

گام نهم

شما می بایست سیب ها را ۴۵ دقیقه پیش از آماده شدن خورش اضافه نمایید، چنانچه این مدت بیش تر شود، باعث له شدن سیب ها خواهد شد. هنگامی که خواستید سیب ها را در خورش بریزید، آلو بخارا را نیز ۲۰ دقیقه قبل تر در آب سرد بخیسانید.

گام دهم

در این قسمت آلو بخارا را با سیب های سرخ شده درون خورش بریزید. اگر دوست ندارید می توانید آلو بخارا را در خورش خود نریزید و اضافه کردن آن کاملا اختیاری و بر حسب سلیقه شما می باشد. در انتها باید دارچین را با مقدار مناسبی زعفران دم کرده، گرد لیمو عمانی و اندکی نمک به خورش بیفزایید.

گام یازدهم

در پایان و بعد از افزودن چاشنی و ادویه به خورش بگذارید یک ربع دیگر روی شعله اجاق بماند و خوب جا بیفتد. اکنون خورش شما حاضر است. آن را در ظرف مناسبی بریزید تا آماده سرو شود. شما می توانید این خورشت را با برنج آبکش یا کته میل نمایید. ازینکه تا اینجا با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش سیب درختی با آلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی