رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از پیش غذاهای موردعلاقه بسیاری افراد سالاد می باشد. از طرف دیگر از برخی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی یاد کرد. یکی از مثال های این سالادها سالاد تن ماهی و لوبیا سفید می باشد. از این غذا در مهمانی ها می توان به عنوان پیش غذا استفاده کرد یا اینکه به حالت شامی سبک در منزل آماده کرد. بودن لوبیا سفید در این سالاد افزون بر مزه مناسبی که با تن ماهی و اسفناج بوجود می آورد مقوی نیز می باشد و برای سلامتی مناسب است. ماهی هم دارای امگا 3 می باشد. اسفناج نیز در مقایسه با بقیه سبزی ها خاصیت بیشتری دارد. همچنین اسفناج مزه خوبی در دهان بوجود می آورد که با آبلیمو جذب آهن را بالا می برد.

مواد لازم سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

تن ماهی ۱ عدد

اسفناج کوچک یا بی بی اسفناج یک پیمانه

لوبیا سفید نصف پیمانه

زیتون بدون هسته نصف پیمانه

پیاز بفش ۲ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

آبلیمو تازه به مقدار لازم

روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

گام نخست:

برای درست کردن سالاد تن ماهی برای مهمانی نخست تن ماهی را داخل یک ظرف کوچک با اندکی آب روی گاز می گذاریم تا جوش بیاید. زمانی که جوش آمد کنسرو تن ماهی را بایستی 20 دقیقه بجوشانیم.

گام دوم:

در این بخش ماهیتابه مناسب استفاده می کنیم و با اندکی روغن داخل ماهیتابه میریزیم و روی گاز قرار می دهیم. تن ماهی را در آن تفت داده و می گذاریم اندکی خنک شود. لوبیا سفید را نیز می شوییم و شب قبل میگذاریم تا خیس بخورد.

گام سوم:

بعد داخل یک ظرف میریزیم و زمان می دهیم با اندکی آب روی گاز جوش بخورد و کاملا بپزد. زمانی که لوبیا سفیدها پخت داخل آبکش ریخته تا آب آن بیرون رود و سرد گردد. یک ظرف بزرگ برمیداریم.

گام چهارم:

پیازها رو می شوییم و پوست میگیریم و به حالت خلالی خرد می کنیم بعد به ظرف اضافه می نماییم. لوبیاها را داخل ظرف میریزیم. اکنون گوجه ها را می شوییم و به حالت مکعبی برش می دهیم و داخل کاسه میریزیم.

گام پنجم:

اسفناج ها را شسته و پس از اینکه آب آن خارج گردید به سالاد می افزاییم . اگر اسفناج ها بزرگ بود اندکی خرد می کنیم و به سالاد می افزاییم. بعد تن ماهی را کمی خرد کرده و به سالاد می افزاییم.

گام ششم:

در گام پایانی فلفل سیاه و نمک را به میزان کافی به مواد افزوده و بعد از آن آبلیمو و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم و آهسته ترکیب می کنیم تا تمامی ماده ها طمع دار گردد و کاملا با هم مخلوط شوند بعد در ظرف مناسب می کشیم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

  1. شانلی (خریدار محصول)

    به به چه عالی شده😉😉🙂

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)