رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد سیب سبز

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از سالادهای مطرح و پر طرفدار ایرانی سالاد سیب سبز است که البته به روش های مختلفی می توان درست کرد. شما همراهان گرامی می توانید با همراهی سایت رضیم روش تهیه سالاد سیب سبز را آموزش ببینید و در منزل تهیه نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب سبز ۳ عدد

ساقه کرفس ۱ فنجان

سس مایونز ½ فنجان

ماست خامه ای ½ فنجان

نمک ⅛ قاشق چایخوری

شکر یا عسل ۱ قاشق غذاخوری

مغز گردو ۱۰۰ گرم

کشمش ۱۰۰ گرم

آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد سیب سبز

مرحله اول

در گام اول برای تهیه سالاد فوق العاده سیب سبز در ابتدا سیب ها را خوب شست و شو دهید و پوست بگیرید. در مرحله بعد سیب ها را نگینی و به ابعاد مکعبی کوچک خرد کنید. سپس می توانید چند شاخه کرفس را خوب شسته و حبه ای خرد کنید و در غذا بریزید.

مرحله دوم

در مرحله دوم مغز گردوهایی را که از قبل آماده کره اید را تکه تکه کنید و به همراه سیب سبزهایی که از قبل خرد کرده اید، و همچنین کرفس و کشمش ها درون ظرف مناسب می ریزیم و سپس خوب مخلوط می کنیم تا کاملاً یکدست و همگن شوند. و در نهایت سس مخصوص سالاد را درست می کنیم.

مرحله سوم

برای تهیه سس سالاد سیب سبز از ماست خامه ای به همراه سس مایونز استفاده می کنیم. ترکیبات را به یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا بافت یکدستی به خود بگیرد. در ادامه لیموترش تازه را آبگیری نموده و به ترکیب اضافه نمایید. و مقداری نمک و عسل به ظرف اضافه کنید.

مرحله چهارم

با یک چنگال تمیز سس را خوب هم زده و یکدست کنید و به درون ظرف حاوی سالاد بریزید و خوب به اندازه کافی مخلوط کنید تا کاملا سس و سالاد یکدست شوند و درب ظرف را حتما ببندید.

مرحله پنجم

حال باید سالاد را به مدت حدودا یک ساعت استراحت دهید. ظرف سالاد را درون یخچال قرار دهید و تا مزه های سالاد به خورد سالاد بروند. در صورتی که رژیم هستید می توانید به جای سس و ماست خامه ای از ماست کم چرب رژیمی استفاده نمایید.

مرحله ششم

در نهایت بعد از مدت زمان 1 ساعت که سالاد خوب مزه دار شد ظرف سالاد را از یخچال خارج نمایید و دوباره خوب هم بزنید و یکدست کنید. حال باید به وسیله ترکیبات جانبی مثل مغز پسته، کنجد و کشمش سالاد را تزیین و سرو نمایید. نوش جان و گوارای وجود.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد سیب سبز

  1. ثمر

    شادکام و سلامت باشید 😋 😋 🙂

  2. امیر حافظ

    شما کانال تلگرام هم دارین؟????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی