رضیم
رضیم
طرز تهیه ماهی با سس زعفران

موارد لازم + طرز تهیه

ماهی با سس زعفران یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولاً با سبزی پلو سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی با سس زعفران با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم ماهی با سس زعفران برای ۴ نفر

ماهی ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده ½ فنجان
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل و آویشن به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، پودر سیر و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه ماهی با سس زعفران

مرحله اول
برای تهیه ماهی رستورانی با سس زعفران در ابتدا سرکه سفید را با مقداری نمک ترکیب می کنیم سپس شکم ماهی ها را کاملاً باز کرده و محتویات داخل شکم آنها را خالی کرده و خوب می شوییم.
مرحله دوم
در این مرحله با برس تمیز دو طرف ماهی ها را سرکه سفید می زنیم و ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم. در همین حین سس زعفران را آماده می کنیم، برای این منظور زعفران دم کرده را در ظرف مناسبی می ریزیم.
مرحله سوم
حالا روغن زیتون را به همراه مقداری پودر زنجبیل، آویشن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آبلیمو به زعفران اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. بعد فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.
مرحله چهارم
در این مرحله ماهی ها را از سمت پوست روی سینی فر قرار می دهیم سپس سس زعفران را به صورت یکنواخت روی ماهی می زنیم. سپس سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید ماهی کاملاً بپزد.
مرحله پنجم
زمان پخت ماهی بسته به ضخامت و اندازه آنها متفاوت است و حدوداً بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان می برد. بعد از پخت کامل ماهی گریل را روشن می کنیم و می گذاریم روی ماهی رنگ شود.
مرحله ششم
بعد از اینکه ماهی خوب رنگ و طلایی شد سینی را از فر خارج کنید. در آخر ماهی را از سینی فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر می چینیم سپس با لیمو ترش و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه ماهی با سس زعفران

  1. 0993xxxx793

    عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی