رضیم
شماره دستور پخت: 3479
رضیم
طرز تهیه پیده اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

پیده اسفناج یکی از غذاهای لذیذ ترکی است که به عنوان پیش‌غذا نیز سرو می شود. برای مشاهده دستور پخت این غذا تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد سفید ۳۷۵ گرم

خمیر مایه فوری ۱ قاشق چایخوری

آب ۳۰۰ میلی لیتر

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

برگ اسفناج ۵۰۰ گرم

پنیر فتا ۳۰۰ گرم

تخم مرغ ۴ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت نان پیده اسفناج

مرحله اول

برای تهیه یک وعده پیده اسفناج لذیذ، نخست آرد، مایه خمیر فوری و 1 قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. بعد از آن آب و روغن مایع را اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا خمیر جمع شود.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر را به روی سطح کار منتقل نمایید و خوب ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم گردد. در مرحله بعد یک کاسه مناسب را با روغن چرب کنید و خمیر را داخل کاسه بریزید سپس روی کاسه را با سلفون ببندید.

مرحله سوم

اکنون کاسه را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. در همین زمان برگ های اسفناج را پس از شستن خرد کرده و در یک قابلمه بریزید؛ سپس روی شعله ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا هر چند وقت یکبار اسفناج را هم بزنید تا آب اضافی آن کاملا تخلیه شود، سپس آن را از روی شعله بردارید تا کاملا خنک شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه پنیر فتا و کمی نمک و فلفل سیاه به اسفناج میفزاییم.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن خمیر آن را به سطح کار منتقل کرده و خوب ورز دهید تا هوای اضافی از خمیر خارج شود. سپس خمیر را به 4 تا 6 بخش تقسیم کنید و هر بخش را با وردنه به شکل بیضی درآوربد.

مرحله ششم

اکنون سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید و خمیرها را داخل فر قرار دهید. در مرحله بعد مقداری از مخلوط اسفناج و تخم مرغ را به خمیر باز شده اضافه کنید و لبه های خمیر را به صورت لوله‌ای جمع کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را با حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و کاملا گرم کنید. در صورت تمایل روی نان های پیده مقداری پنیر پیتزا بریزید که البته این موضوع انتخابی اختیاری است.

مرحله هشتم

بعد از 20 دقیقه گریل را برای چند دقیقه روشن کنید تا روی پیده ها رنگ بگیرد. در نهایت اسفناج‌ها را از فر خارج کرده و روی نان ها روغن زیتون بپاشید و به صورت داغ سرو کنید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پیده اسفناج

  1. ساوی

    جای من خاااااااااالی🥰😋🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی