رضیم
شماره دستور پخت: 11933
رضیم
طرز تهیه استیک مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

استیک مرغ یکی از انواع غذاهایی‌ست که در دسته‌ی غذاهای بین‌المللی قرار گرفته و بسیار خوشمزه است. برای مزه‌دار کردن گوشت مرغ استفاده شده در استیک، می‌توان به دلخواه از چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف استفاده کرد. برای مشاهده‌ی آموزش آشپزی بین‌المللی و طرز تهیه‌ی مرحله به مرحله‌ی استیک مرغ با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

سینه مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد متوسط

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

سس سویا ۲ قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

شکر قهوه ای ۱ قاشق مرباخوری

رزماری نصف شاخه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل سفید و فلفل قرمز به مقدار کافی

روغن و زنجبیل به مقدار کافی

طرز تهیه استیک مرغ

گام اول

برای تهیه استیک مرغ به سینه‌ی مرغ نیاز داریم. ابتدا باید استخوان‌های آن را خارج کرده و سپس با کمک یک کارد تیز آن را به دو نیمه تکه کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید استیک نازک‌تری داشته باشید، می‌توانید سینه‌ی مرغ را به سه قسمت تقسیم کنید.

گام دوم

تکه‌های بریده شده‌ی سینه‌ی مرغ را در یک کاسه‌ی مناسب بریزید. اکنون پیاز را با رنده‌ی ریز رنده کرده و آب آن را روی گوشت مرغ برزید و خوب ورز دهید تا آب پیاز بوی نامطبوع مرغ را بگیرید. سپس روغن زیتون را نیز اضافه کنید.

گام سوم

در ادامه سس سویا، فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل سفید، پودر زنجبیل، شکر قهوه‌ای و نصف قاشق مرباخوری نمک را به ظرفی که مرغ در آن قرار دارد اضافه کنید. اکنون موارد را به خوبی مخلوط کنید تا گوشت مرغ طعم ادویه‌های اضافه شده را به خود بگیرد. پس از مخلوط کردن مواد روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

گام چهارم

شکر قهوه‌ای رنگ و طعم بهتری به استیک مرغ می‌دهد. اما در صورتی که شکر قهوه‌ای ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید. مجدداً مواد را بالا و پایین کرده و سپس آن را با سلفون بپوشانید.

گام پنجم

گوشت مرغ برای استراحت کردن و مزه‌دار شدن به 6 ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین کاسه‌ی حاوی مرغ را برای این مدت در یخچال قرار دهید تا به خوبی استراحت کند. در صورتی که عجله دارید می‌توانید پس از یک ساعت استیک را درست کنید، اما باید بدانید که از کیفیت آن کاسته خواهد شد.

گام ششم

پس از آنکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کرد، آم را از یخچال خارج کرده و تکه‌های مرغ را از مواد جدا کنید. سپس یک تابه‌ی گریل یا تابه‌ی دو طرفه را روی حرارت قرار داده و با مقدار کمی روغن آن را چرب کنید. اکنون استیک‌ها را درون تابه بچینید.

گام هفتم

برای اینکه استیک آب نیندازد، باید آن را با حرارت بالا بپزید و آن را جابه‌جا نکنید. هنگامی که یک طرف استیک تغییر رنگ داد، آن را برگردانده و اجازه دهید سمت دیگر نیز بپزد. در آخر می‌توانید استیک مرغ‌تان را با سس قارچ و سیب‌زمینی تنوری سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه استیک مرغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی