رضیم
شماره دستور پخت: 11533
رضیم
طرز تهیه بادمجان کبابی

موارد لازم + طرز تهیه

از غذاهای بسیار شکیل و پرطدفدار شمالی غذای ” بادمجان کبابی شکم پر ” است. این غذا دارای دو طعم ترش و ملس است که این طعم را از انار و آلوی جنگلی و رب انار به دست می اورد و دارای طعم بسیار متفاوت و لذیذی است. و در این غذا چون بادمجان ها به شکل درسته سرخ و طبخ می گردند و با مواد گوشتی درون آن پر می گردد؛ دارای ظاهری زیبا و مجلل هستند که برای سرو در مهمانی های خانگی بسیار توصیه می گردد.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان متوسط ۴ عدد

نمک به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

پیاز ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم

زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

سیر ۲ حبه

رب انار یا رب آلو ۲ قاشق غذا خوری

گردو خرد شده به مقدار دلخواه

دستور پخت بادمجان کبابی

مرحله اول

در اینجا ابتدا باید بادمجان ها بهد خوبی شسته و ضد عفونی گردند، سپس شروع به پوست گیری آن ها می کنیم. و به شکل افقی در حالیکه کامل است شکم بادمجان ها را برش می زنیم و به مدت 3ساعت در آب نمک برای اینکه تلخی بادمجان ها گرفته شود، می خوابانیم. و سپس آن را از آب نمک خارج و خشک می نماییم.

مرحله دوم

سپس در یک تابه مقداری روغن ریخته و منتظر می شویم تا روغن داغ شود. سپس بادمجان ها را درون آن سرخ می نماییم. سپس در تابه ای دیگر روغن داغ می کنیم و پس از شستن و خرد نمودن پیازها داخل یک تابه بر می داریم و روغن درون آن می ریزیم. روغن وقتی داغ شد، بادمجان آن ریخته و آن ها را تفت می دهیم.

مرحله سوم

آن ها آنقدر باید تفت دهیم تا کامل به رنگ طلایی دربیایند و در این هنگام گوشت چرخ کرده را باید به آن بیافزاییم. و آنقدر تفت بخورند، گوشت ها تا رنگشان تغییر کند. سپس تفت خوردن آن ها باید به مقدار لازمنمک و فلفل سیاه و زرد چوبه را به آن افزود. و خوب مواد را با هم مخلوط نمود. و در نهایت باید رب انار یا رب آلو را باید به آن افزود.

مرحله چهارم

سپس سیرها را باید رنده و خرد نمود و به مواد افزود و آن ها ر ا تفت داد تا بوی سیر دربیاید، اما توجه داشته باشید که نباید سیرها سرخ شوند. سپس کمی آب می افزاییم تا رب درون آن باز شود. در این مرحله موقع افزودن گردوها به مواد است تا او هم مانند مواد دیگر تفت بخورد و با مواد مخلوط گردد. سپس مایه آماده شده را که همراه گوشت است، آماده برای پر نمودن شکم بادمجان است.

در مرحله آخر، مرحله پنجم

در آخرین مرحله ظرف مناسبی را انتخاب و درونش را چرب می کنیم و بادمجان ها را به ترتیب درون آن ها می چینیم. ومخلوط آب و رب انار یا آلو را کف ظرف می ریزیم و درب می بندیم. سپس می گذاریم با حرارت ملایم طبخ گردد و مزه ها به خورد هم برود. پس از گذشت 15الی 20 دقیقه امده سرو می باشد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بادمجان کبابی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی