رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب مجارستانی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی، کباب ترکی و عربی می باشد. در دیگر کشورهای جهان هم گوشت را به شیوه های متفاوتی می پزند که یکی از آنها کباب مجارستانی نام دارد. این غذا گوشت پخته شده با سبزیجاتی مثل سیب زمینی و بادمجان است که روی آن را با پنیر چدار و سس بشامل پوشانده و در فر می پزند. این غذا را می توان با نان سرو کرد. گوشت ها پیش از قرار دادن در فر از قبل پخته می شوند. در کباب مجارستانی برای ادویه از سیر و فلفل چیلی استفاده می شود. این غذا یک غذای شیک و خوشمزه است و در مهمانی های خاص می توان آن را سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت فیله شده ۵۰۰ گرم

سیر ۴ حبه

گوجه فرنگی ۳ عدد

نخود فرنگی آب پز ۱ کاسه

روغن ۱ قاشق چای خوری

کره ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و فلفل چیلی به مقدار لازم

آب ۱ لیوان

بادمجان ۳ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

روغن مایع به مقدار لازم

مواد لازم برای سس بشامل

کره ۲ قاشق غذا خوری

آرد ۳ قاشق غذا خوری

شیر ۳ لیوان

نمک و فلفل به مقدار لازم

پنیر چدار رنده شده به مقدار لازم

دستور پخت کباب مجارستانی

مرحله اول

برای تهیه این غذا تابه ای برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. داخل آن روغن و کره ریخته و صبر می کنیم تا آب شود. سپس گوشت را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس درب تابه را بسته و می گذاریم بپزد. سیر را پوست گرفته و رنده کرده و به گوشت اضافه می کنیم و دوباره درب تابه را می بندیم. گوجه فرنگی ها را می شوییم و به مکعب های کوچک برش می دهیم. سپس به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس نخود را اضافه کرده و هم می زنیم. یک لیوان آب در مخلوط گوشت می ریزیم و خوب هم می زنیم. سپس درب آن را می بندیم تا گوشت بپزد و نرم گردد.

مرحله چهارم

به آن ادویه را می افزاییم و هم میزنیم. سپس آن را از روی اجاق گاز بر داشته و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را تمیز کرده و سپس پوست می گیریم و به شکل نگینی و مکعبی برش می می دهیم.

مرحله پنجم

یک تابه بر می داریم و داخل آن روغن مایع ریخته و روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ گردد. بعد از آن سیب زمینی ها را داخل تابه سرخ کرده و کنار می گذاریم. بادمجان ها را با آب تمیز کرده و به صورت مکعبی خرد نموده و در روغن سرخ می نماییم.

مرحله ششم

قابلمه ای برمی داریم و کره را داخل آن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا آب شود. سپس آرد را به آن می افزاییم و هم می زنیم تا آرد کمی تفت داده شود و بوی خامی آن گرفته شود. در نهایت شیر را به آن اضافه نموده و به طور کامل هم می زنیم.

مرحله هفتم

نمک و فلفل را به سس بشامل افزوده و هم می زنیم تا سس خوش طعم شود. اگر دوست دارید می توانید از ادویه های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. آنقدر مخلوط می کنیم تا غلیظ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله آن را از روی حرارت بر می داریم. سپس در یک ظرف یا سینی مناسب فر، ابتدا مخلوط گوشت را کف ظرف ریخته و بعد سیب زمینی ها را روی آن قرار می دهیم. لایه آخر بادمجان هایی است که به آن می افزاییم. در نهایت به طور کامل سس بشامل را روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

در انتها پنیر چدار رنده شده را اضافه کرده و آن را برای 15 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد می گذاریم تا پنیر آب شود و مواد به رنگ طلایی یا قهوه ای روشن در بیایند. سپس آن را از فر بیرون آورده و در ظرف مناسبی سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب مجارستانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی