رضیم
شماره دستور پخت: 13374
رضیم
طرز تهیه تارت پیاز

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از پیش غذا های لذیذ و مقوی، تارت پیاز می باشد. طعم پیاز بسیار عالی و بی نظیر است و همینطور با ظاهر زیبایش اشتهای انسان را تحریک می ‌نماید. یکی از غذاهای قدیمی ناحیه آلزاس فرانسه، تارت پیاز فرانسوی می باشد که به آسانی و سریع تهیه می‌ گردد و خواهان بسیاری دارد. برای مشاهده کل آموزش کامل و تمام مراحل تهیه تارت پیاز سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم تارت پیاز

آرد ۲۵۰ گرم

کره ۱۲۵ گرم

زرده تخم مرغ ۱ عدد

نمک ۲ قاشق چای خوری

شیر نصف پیمانه

فلفل قرمز ۲ قاشق چای خوری

پیاز متوسط ۵ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

خامه ۱۲۵ گرم

سس خردل ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه تارت پیاز

  1. در مرحله اول تهیه تارت لذیذ و مخصوص با پیاز، ابتدا باید پیاز را خوب بشوییم و پوست بگیریم. بعد آن را به شکل خلالی باریک جدا کنیم. ریشه پیاز را به طور کامل بر می داریم. آب را در ظرفی می گذاریم تا بجوشد و بعد پیاز را در آب در حال جوش می ‌ریزیم.
  2. بعد صبر می کنیم تا پیازها به مدت یک دقیقه بجوشند و بعد از گذشت یک دقیقه پیاز ها را آبکش می ‌نماییم و آن ها را درون کاسه پر از آب و یخ می ‌گذاریم تا مرحله پختنش متوقف گردد. سپس پیاز را در آبکش می‌ گذاریم و صبر می کنیم تا آب پیازها کاملا خارج گردد.
  3. در ادامه بر روی یک پارچه‌ تمیز آن ها را پهن می‌ نماییم تا خشک گردند. ظرف را روی حرارت قرار می دهیم و داخلش روغن می ‌ریزیم. وقتی روغن کاملا داغ شد، پیاز ها را داخلش می ‌ریزیم و حرارت را زیاد می ‌نماییم، کمی که زمان سپری شد، حرارت را کم می ‌نماییم.
  4. بعد صبر می نماییم تا پیازها طلایی گردند. در این مدت چند باری پیاز ها را هم می ‌زنیم و وقتی که متوجه طلایی شدنشان شدیم، پیازها را مدام هم می ‌زنیم تا کاملا طلایی گردند. با این سبک یک پیاز داغ کاملا ترد و خشک و چیپسی خواهیم داشت.
  5. مهم تر از همه این می باشد که پیاز داغ چرب نیست. بعد یک قاشق چای ‌خوری نمک و فلفل را به همراه آرد الک می ‌نماییم. کره سرد را به صورت مکعبی خرد نموده و در آرد می‌ریزیم و آن را با نوک انگشتان به صورت پوره آماده می نماییم.
  6. در این مرحله، زرده تخم مرغ و شیر را به مواد اضافه کرده و دوباره با استفاده از نوک انگشتمان به شکل خمیر در می‌ آوریم و خمیر را درون نایلون قرار داده و به مدت سی دقیقه در یخچال استراحت می ‌گذاریم. بعد خمیر را از یخچال بیرون آورده و آن را باز می‌ نماییم.
  7. بعد داخل قالب تارت می گذاریم. سپس لبه های خمیر را کاملا صاف کرده و کف آن را به شکل یکدست چنگال می‌ زنیم. بعد به مدت پانزده دقیقه در فر با دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد می گذاریم تا پخت انجام گیرد.
  8. در این قسمت تارت را پس از پخته شدن از فر در آورده، بعد پیاز چیپسی را بر رویش می گذاریم. بعد خامه، سس خردل و پنیر پیتزا و تخم مرغ و یک قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و نمک، را با هم به خوبی مخلوط می ‌نماییم.
  9. در انتها، بر روی پیاز ها می ‌ریزیم و دوباره به مدت پانزده دقیقه در فر با دمای صد و هفتاد درجه می گذاریم. بعد از این که تارت به طور کامل پخت، آن را از فر خارج نموده و می گذاریم تا سرد شود. بعد از قالب خارج نموده و در این مرحله برای سرو کردن آماده است.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه تارت پیاز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی