رضیم
شماره دستور پخت: 11373
رضیم
طرز تهیه بورانی کدو سبز

موارد لازم + طرز تهیه

بورانی کدو سبز یک پیش غذای خوشمزه رژیمی لذیذ است که چندین دستور تهیه متفاوت دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کدو سبز ۳ عدد

ماست ۱٫۵ پیمانه

سیر ۲ حبه

پیاز ۱ عدد

شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور تهیه بورانی کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه بورانی کدو سبز رژیمی باید ابتدا یک پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنیم و سپس به همراه مقدار لازم روغن داخل یک تابه مناسب ریخته و تا زمان تغییر رنگ و طلایی شدن پیازها تفت دادن را ادامه می دهیم، سپس مقداری ادویه شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیازها اضافه می کنیم.

مرحله دوم

تفت دادن را تا زمان یکدست شدن مخلوط پیاز و ادویه ادامه می دهیم. سپس تعدادی سیر را هم کاملا ریز می کنیم و به تابه روی گاز اضافه می کنیم. توجه کنید که سیرها را فقط تا زمانی تفت دهید که عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم

در قدم بعدی کدو سبزها را پوست گرفته و آن ها را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه جهت تفت دادن اضافه می کنیم. کدوها تا زمانی که کاملا سرخ شوند تفت می دهیم ، بعد از این مرحله باید تابه را از روی حرارت برداشته و صبر کنیم تا کدو سبزها خنک شوند.

مرحله چهارم

در این قسمت باید کدو سبزها را به وسیله میکسر یا مخلوط کن یا با چنگال کاملا له کنیم تا یکدست شوند. سپس مخلوط له شده کدو سبز را به همراه مقدار مناسب ماست داخل یک کاسه ریخته و تا زمان یکدست شدن ماست و کدوها هم زدن را ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در مرحله آخر برای طعم و عطر بهتر بورانی مقداری شوید خشک به آن اضافه می کنیم و نمک بورانی را اندازه می کنیم. در صورت نداشتن شوید خشک می توانید از شوید تازه استفاده کنید. برای جا افتادن باید بورانی را تا زمان سرو در یخچال قرار داد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بورانی کدو سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی