رضیم
رضیم
طرز تهیه بورانی کدو حلوایی

موارد لازم + طرز تهیه

بورانی کدو حلوایی یکی از بورانی های بین المللی خوشمزه و ساده است که با مواد مختلفی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو حلوایی بورانی با سایت آموزش آشپزی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر


کدو حلوایی ۱ عدد کوچک
سیر ۲ حبه
ماست ۱ پیمانه
نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی


مرحله اول
برای تهیه بورانی کدو حلوایی خوشمزه و سنتی در ابتدای کار کدو را از وسط باز کرده و دانه های آن را جدا می کنیم. در مرحله بعد پوست کدو را کاملاً جدا کرده و همراه با یک لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید.
مرحله دوم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب داخل آن شروع به جوشیدن کند. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کمی کم کنید و اجازه دهید کدو حلوایی کاملا بپزد و نرم شود.
مرحله سوم
بعد از پخت کامل کدوها اجازه دهید آب داخل قابلمه کاملا کشیده شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. بعد از اینکه کدو حلوایی کمی خنک شد با همزن یا همزن دستی آن را پوره کنید.
مرحله چهارم
در این مرحله پوره کدو تنبل را در ظرف مناسبی بریزید سپس سیر را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید. در مرحله بعد مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.
مرحله پنجم
حالا ماست را با نعنا خشک در ظرفی جداگانه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس به ظرف حاوی پوره کدو اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا بافت آنها یکدست شود.
مرحله ششم
اگر می خواهید پوره کدو حلوایی لذیذتر شود، می توانید مقداری مغزها مانند گردوی خرد شده و بادام به بورانی اضافه کنید. در آخر بورانی را در یخچال می گذاریم تا خنک شود سپس سرو میکنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بورانی کدو حلوایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی