رضیم
شماره دستور پخت: 11729
رضیم
طرز تهیه تاس کباب با سویا

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ تاس کباب با سویا می باشد که بسیار خوشمزه و اقتصادی می باشد و برای افراد گیاه خوار گزینه خیلی خوبی است. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی خوراک تاس کباب با سویا را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر

سویا خورشتی ۱۰ تکه

پیاز ۲ عدد بزرگ و کوچک

هویج ۱ عدد بزرگ

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

به ۱ عدد بزرگ

آلو ۱۰ عدد

مغز لیمو عمانی ۱ قاشق مرباخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

زردچوبه، پودر دارچین و پودر ادویه کاری به مقدار کافی

عسل به مقدار کافی

آبلیمو ترش تازه به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت خوراک تاس کباب با سویا

گام اول

در ابتده جهت درست کردن خوراک تاس کباب با سویا لذیذ، می بایست سویا را داخل یک ظرف آب بریزید و بعد از طی شدن زمانی حدود یک دقیقه آن را آبکش نمایید. پس از انجام این کار سویا آبکش شده را داخل یک قابلمه متوسط بریزید و در ادامه کمی زردچوبه، دارچین، پودر کاری و مغز لیمو عمانی را به آن اضافه کنید.

گام دوم

در این مرحله می بایست کمی آب به میزانی که روی سویا را بگیرد به داخل قابلمه افزوده و آن را برای مدت 10 دقیقه روی اجاق با شعله متوسط بگذارید تا به جوش آید. چنانچه زمان مورد نظر به اتمام رسید، قابلمه را از روی اجاق بلند کنید و سویا را مجددا آبکشی نمایید.

گام سوم

در این جا می بایست به صورتی که سویا له نشود با دست آن را فشار دهید تا آب موجود میان بافتی آن بیرون بیاید. اکنون پوست پیاز کوچکی که از پیش تهیه کرده اید را گرفته و با دندانه ریز رنده نمایید و آن را کنار بگذارید. پس از انجام این کار کمی روغن درون یک تابه متوسط بریزید و بر روی اجاق با شعله ملایم بگذارید.

گام چهارم

اکنون در این گام پیاز رنده شده از قبل را با زردچوبه درون تابه بریزید و اندکی سرخ کنید تا پیاز به حالت شیشه ای دربیاید. در این قسمت باید سویا آبکشی شده را درون تابه بریزید و مجددا مواد را تفت دهید تا سویا سرخ شود. اکنون پیاز بزرگ را به شکل حلقه ای بریده و کنار می گذاریم.

گام پنجم

در این مرحله می بایست پوست هویج و سیب زمینی را بگیرید و آن ها را بشویید و سپس به ترتیب به شکل ورقه ای و هلالی آن ها را ببرید. اکنون آلوهای از قبل تهیه شده را بشویید و پیازهای بریده شده را درون یک قابلمه مدنظر خود کنار هم به سلیقه خود بچینید.

گام ششم

پس از انجام مراحل پیشین می توانید در این قسمت تکه های هویج بریده شده را روی پیاز قرار دهید. پس از آن نیز کمی پودر ادویه کاری و پودر دارچین را روی مواد داخل قابلمه بریزید طوری در همه قسمت ها پخش شود. حال باید تکه های سویا را روی بقیه مواد درون قابمله قرار دهید.

گام هفتم

در این گام آلوها را روی سویا گذاشته و بار دیگر کمی پودر دارچین و پودر ادویه کاری روی آن ها بپاشید. در لایه پایانی سیب زمینی های بریده شده از قبل را بر روی مواد دیگر گذاشته و سپس کمی پودر دارچین، نمک و فلفل سیاه را روی آن بپاشید.

گام هشتم

اکنون نوبت به رب گوجه فرنگی می رسد. باید رب را با کمی روغن مایع و همچنین ۲ لیوان آب داخل یک کاسه بریزید و خوب با هم ترکیب کنید تا سس یکنواختی ایجاد شود. پس از انجام این کارها می توانید کمی آب لیمو ترش تازه و عسل به عنوان چاشنی نیز به کاسه بیفزایید و هم بزنید.

گام نهم

در این مرحله سس رب گوجه فرنگی را به شکل مناسبی روی مواد داخل قابلمه بریزید تا همه مواد آغشته به سس شود و پس از آن درب قابلمه را روی آن بگذارید. اکنون می توانید قابلمه را روی اجاق با شعله متوسط قرار دهید و بگذارید کلیه مواد به آرامی پخته و نرم شوند.

گام دهم

در پایان نیز هنگامی که کلیه مواد درون قابلمه پخته و سس آن نیز از خامی درامده و غلیظ شد، قابلمه را از روی اجاق بردارید. اکنون می توانید خوراک تاس کباب را داخل ظرف مناسبی جهت سرو بریزید. تاس کباب شما آماده است، آن را با نان مورد علاقه خود میل بفرمایید. ازینکه تا این جا همراه ما بودید سپاس گذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه تاس کباب با سویا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی