رضیم
شماره دستور پخت: 11821
رضیم
طرز تهیه خورش کدو مسما

موارد لازم + طرز تهیه

خورش کدوی مجلسی، یک خورش بسیار لذیذ ایرانی است که در آن از گوشت گوسفندی استفاده می گردد که مزه ی بسیار خوبی به خورش می دهد. در این نوع خورش وجود کدو شکل و رنگ خوبی به غذا می دهد. گفتنی است در این خورش باید گوشت و کدو باید به طور جدا از هم پخته شوند، بنابراین طعم گوشت تغییر نمی کند و طعم خورش بهتر می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۱ عدد

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

زردچوبه و ادویه کاری به میزان لازم

نمک و فلفل به مقدار کافی

چوب دارچین ۱ تکه

کدو ۴ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

غوره ۱ پیاله

عصاره گوشت ۱ عدد

رب ۲ قاشق غذا خوری

دستور پخت خورش کدو مسما

مرحله اول

ابتدا پیاز را شسته و پوست می گیریم و نگینی برش میزنیم. کمی روغن داخل یک قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا داغ گردد.

مرحله دوم

پیاز را اضافه نموده و تا زمانی که روشن یا طلایی گردد تفت می دهیم. بعد از آن گوشت را خورشتی خرد می کنیم و به پیازها می افزاییم تا سرخ شود و رنگ آن کاملا تغییر کند.

مرحله سوم

ادویه های مورد علاقه خود را با زردچوبه و فلفل به گوشت می افزاییم و تفت داده تا خوب هم بخورد. سپس مقداری چوب دارچین و اندکی نمک می ریزیم و مقدار اندکی آب جوش به آن می افزاییم و درب قابلمه را می بندیم تا آرام آرام با شعله کم بپزد.

مرحله چهارم

سپس کدوها را شسته و پوست آن را به طور کامل جدا می کنیم و اندکی نمک به آن میزنیم. یک قابلمه کوچک برداشته و اندکی روغن داخل آن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ گردد.

مرحله پنجم

در ادامه کدوها را داخل قابلمه ریخته و درب آن را می بندیم تا به طور کامل بپزد. بعد از آن کدوها را از قابلمه بیرون می آوریم. داخل همان قابلمه رب گوجه فرنگی ریخته و تفت می دهیمم تا تغییر رنگ دهد.

مرحله ششم

با نیم پز شدن گوشت، کمی از ربی که تفت دادیم را به گوشت می افزاییم و می گذاریم تا پخته شود. کدوها را به بقیه رب می افزاییم. گوجه ها را شسته و خرد می نماییم و به کدوها می افزاییم.

مرحله هفتم

عصاره گوشت و غوره را به افزوده و مقدار اندکی آب اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت با شعله ملایم بپزد. هنگامی که گوشت و کدو به صورت جداگانه پخت، در ظرف سرو با هم مخلوط نموده و با برنج سرو می نماییم. همچنین می توانیم به جای غوره از آب غور استفاده نماییم.

مرحله هشتم

علاوه براین به جای عصاره گوشت می توانیم کمی آب گوشت پخته به آن اضافه کنید. در این صورت لازم است مقدار نمک را اندازه بگیریم و اگر نمک آن کمک باشد نمک به آن اضافه کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش کدو مسما”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی