رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی

موارد لازم + طرز تهیه

از غذاهای بسیار با اصالت در ایران خورشت قرمه سبزی است، که این غذا و خورشت در ایران به شکلهای متفاوت طبخ می گردد و از جمله این تنوعها خورشت قورمه سبزی گیلانی است ، یکی از انواع خورشت های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سبزی خورشتی ۵۰۰ گرم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

لیمو عمانی ۴ عدد

لوبیا چشم بلبلی یک سوم لیوان

پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری

آب نارنج ۱ قاشق غذاخوری

بادمجان ۴ عدد قلمی

گوجه فرنگی ۳ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت قورمه سبزی گیلانی

مرحله اول

برای تهیه این خورشت خوشمزه ابتدا باید پیاز ها را به خوبی شست و به صورت نگینی و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت خورشتی را اضافه می نماییم.

مرحله دوم

سپس در این مرحله باید گوشت را به خوبی تفت داد تا تغییر رنگ دهد، و مقداری فلفل سیاه و زردچوبه باید به آن افزود. در حدی که مواد با هم یکدست شوند، سپس باید لوبیا چشم بلبلی که از قبل خیسانده ایم ،را بیافزاییم.

مرحله سوم

سپس باید 4لیوان آ ب را به آن بیافزاییم تا آب جوش بیاید و در اینجا گوشت و لوبیاها با حرارت ملایم باید پخته شود. و در همین حین سبزی خورشتی را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود.

مرحله چهارم

سپس سبزی سرخ شده را به خورشت باید اضافه نمود. و باید بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را به همراه کمی روغن سرخ نماییم . اکنون باید کمی صبر نمود تا آب اضافی خورشت ها کشیده شود و خورشت به روغن بیفتد.

مرحله پنجم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورشت باید بادمجان های سرخ شده و لیمو امانی ها را به خورشت اضافه کنیم و سپس در پایان کار باید گوجه فرنگی ها را در روی خورشت و در ظرف مورد نظر ریخت. .

مرحله ششم

البته می توان از آب نارنج به جای لیمو امانی استفاده نمود که عطر و طعم لذیذی می دهد و در آخر می توان گفت این غذا را برنج کته میل بفرمایید. نکته قابل توجه این که اگر در منزل گمج دارید، می توانید خورشت را در آن تهیه بنمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی