رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش کدو حلوایی

موارد لازم + طرز تهیه

در شب یلدا غذاهای متنوعی پخت می شود که خورش کدو حلوایی یکی از این خورش های خوشمزه و مخصوص ایرانی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

کدو حلوایی ۱ عدد کوچک

رب نارنج ½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خورش کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه ،ابتدا مانند سایز غذاها پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و پیاز و کمی روغن را در داخل قابلمه ای مناسب پخت خورش تفت می دهیم تا بافت پیاز سبک و شفاف شده و پیازها غییر رنگ دهند.

مرحله دوم

سپس مقداری ادویه شامل زردچوبه و فلفل سیاه به پیازهای داخل قابلمه اضافه و تفت دادن را حدود یک تا دو دقیقه دیگر ادامه داده تا پیاز با ادویه ها کاملا مخلوط شوند. در ادامه گوشت خورشتی را که از قبل به صورت مکعبی ریز کرده ایم با مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

بهتر است گوشت خورشتی را نیز چند دقیقه تفت داده با بافت گوشت و رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود، بعد از این مرحله باید رب گوجه فرنگی را نیز افزوده و با مواد داخل قابلمه چند دقیقه تفت می دهیم تا هم رب رنگ باز کرده و خوش رنگ شود و هم طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا ۴ لیوان آب را به قابلمه اضافه می کنیم و برای سریع تر جوش آمدن، حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم. پس از اینکه آب داخل قابلمه کاملا به نقطه جوش رسید، باید حرارت زیر قابلمه را کم کنیم و صبر کنیم تا گوشت با حرارت ملایم کاملاب پزد و بافت آن نرم شود.

مرحله پنجم

در این فاصله کدو حلوایی را پوست گرفته و گوشت آن را به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس برای سرخ کردن کدوها، آن ها را با مقداری روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم. این کار از له شدن کدوها هنگام افزودن به خورش جلوگیری می کند.

مرحله ششم

اگر ۱ قاشق چایخوری دارچین نیز به کدوها اضافه کنید طعم بهتری می گیرند. پس از اینکه پروسه پخت گوشت خورشتی کامل شد نوبت به افزودن کدوهای سرخ شده به همراه مقداری نمک به قابلمه خورش می رسد. بعد از آن تنها باید اجازه دهیم خورش جا بیفتد.

مرحله هفتم

حدود 15 دقیقه بعد از افزودن کدو حلوایی به خورش، مقدار دل خواه رب نارنج را به قابلمه اضافه کنید و بعد از چند دقیقه که رب نارنج با خورش ترکیب شد و خورش طعم آن را گرفت، خورش آماده سرو کرن است. چنانه در منزل رب نارنج نداشتید می توانید رب غوره را جایگزین کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش کدو حلوایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی