رضیم
رضیم
طرز تهیه لازانیا رولی لقمه ای

موارد لازم + طرز تهیه

لازانیا رولی یکی از انواع روش های طبخ نوین لازانیا می باشد که به عنوان فینگر فود تک نفره نیز قابلیت مصرف دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

لازانیا ۱۲ ورق

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

سس کچاپ ۱ و ½ لیوان

پیاز ۱ عدد درشت

سیر ۳ حبه

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

پنیر پارمسان رنده شده ¼ لیوان

پنیر پیتزا ۲ لیوان

آویشن ½ قاشق چایخوری

جعفری ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت لازانیا رولی

مرحله اول

برای تهیه لازانیا رولی لقمه ای ،ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و پیازها را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا زمانی که پیازها سبک شده و کاراملی شوند، سپس در قدم بعدی گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را تا زمانی که رنگش تغییر کند، تفت می دهیم، بعد تفت خوردن گوشت، سیر رنده شده را به همراه ادویه شامل آویشن و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا زمانی که گوشت و ادویه مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

اکنون نوبت به افزودن سس کچاپ به تابه رسیده است و بعد از آن مجدد تفت دادن را ادامه می دهیم تا زمانی که گوشت به خوبی بپزد و طعم دار شود، در این مرحله مواد گوشتی ما آماده است و کافی است تابه را از روی حرارت کنار بگذاریم و آن ها را برای مصرف بعدی نصف کنیم. برای ادامه مراحل، یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید ورقه های لازانیا را درون آب جوش قرار می دهیم و با توجه به زمان درج شده روی بسته صبر می کنیم تا نرم شوند، سپس آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. حالا زمان تهیه سس لازانیا است. ابتدا پنیر خامه ای را به همراه پنیر پارمسان و تخم مرغ با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

برای آماده سازی رول ها، در این مرحله ورق های لازانیا را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از مخلوط پنیر خامه ای را روی سطح پخش کرده و بعد ۱ قاشق غذاخوری از مخلوط گوشت چرخ کرده را در مرکز ورق لازانیا می ریزیم و آنرا مانند رولت رول می کنیم.

مرحله ششم

پس از اتمام رول کردن تمام ورقه های لازانیاها، یک ظرف مناسب فر مانند پیرکس را با روغن چرب می کنیم، سپس نیمی از باقیمانده مایه گوشت را کف ظرف می ریزیم و رول های لازانیا را در کنار هم به ترتیب روی مایه گوشت می چینیم.

مرحله هفتم

در مرحله بعد باقیمانده مایه گوشت چرخ کرده را نیز روی لازانیا های چیده شده می ریزیم و سپس روی لازانیا با پنیر پیتزا به طور کامل می پوشانیم. در این مرحله روی ظرف را با فویل می پوشانیم و درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده ایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

مدت زمان لازم برای پخت لازانیا حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است، پس از گذشت این زمان، لایه فویل را برداشته و سپس گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی لازانیا برشته و طلایی رنگ شود. در پایان لازانیا آماده شده را جهت سرو با با جعفری ساطوری شده تزیین می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه لازانیا رولی لقمه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی