رضیم
رضیم
طرز تهیه لازانیا رولی تابه ای

موارد لازم + طرز تهیه

لازانیای رولی غذایی بین‌المللی‌ست که با دستورهای مختلفی طبخ می‌شود. برای پخت لازانیا به فر، مایکروفر یا توستر نیاز است اما ممکن است این وسائل در تمام خانه‌ها موجود نباشد. در این دستور پخت لازانیای رولی را بدون فر و روی گاز و در درون ماهیتابه تهیه خواهیم کرد. به این ترتیب اگر فردی در منزل به فر یا مایکروفر دسترسی نداشته باشد هم می‌توانند به راحتی این غذا را در خانه درست کنند. سرو کردن لازانیای رولی نسبت به لازانیای معمولی ساده‌تر است. به این غذا لازانیای لقمه‌ای یا تک نفره هم گفته می‌شود. برای طرز تهیه لازانیای رولی بدون فر و درون ماهیتابه با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر

ورق لازانیا ۱۰ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد درشت

کالباس خشک ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه ای رنگی ½ لیوان

پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم

آویشن ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک و روغن به مقدار کافی

مواد لازم سس سفید

شیر ۱ لیوان

آرد ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه لازانیا رولی تابه ای

گام اول

برای تهیه این لازانیای رولی خوش طعم بدون فر باید ابتدا پیاز را پوست بگیرید، بشویید و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید. داخل تابه‌ی مناسبی کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. پیازها را در تابه بریزید و تا زمانی که سبک شوند، تفت دهید.

گام دوم

پس از اینکه پیازها سبک شدند، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تا زمانی که رنگ گوشت عوض شود به تفت دادن ادامه دهید. ادویه‌ها (زردچوبه و فلفل سیاه) را روی گوشت بریزید و مخلوط کنید. وسط گوشت را باز کنید و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. رب را به مدت 1 دقیقه تفت دهید تا به اصطلاح بوی خامی آن گرفته شده و رنگ باز کند. اکنون مواد را زیر و رو کنید. سپس یک لیوان آب اضافه کنید و اجازه بدهید گوشت با حرارت ملایم بپزد و آب موجود در آن تبخیر شود.

گام چهارم

فلفل دلمه‌ای را خوب بشویید، کلاهک و هسته‌های آن را جدا کنید و سپس آن را روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. قارچ‌ها را بشویید، آبکش کنید و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه‌ای خرد کنید و کنار بگذارید.

گام پنجم

وقتی آب گوشت در حد 3 الی 4 قاشق باقی ماند، فلفل دلمه‌ای ها را به آن اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و صبر کنید تا آب گوشت کامل تبخیر شود و فلفل دلمه‌ای نیز نرم شود. می‌توانید به این ترکیب گوشت چرخ کرده کمی کالباس هم اضافه کنید.

گام ششم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی شعله‌ی گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. اکنون ورقه‌های لازانیا را داخل آب قرار دهید تا به مدت 20 دقیقه نرم شوند.

گام هفتم

لازانیاهای نرم شده کنار هم در درون یکی سینی بچینید. بعد سس بشامل را آماده کنید. برای تهیه این سس شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و آرد را کم کم به آن اضافه کنید. مخلوط را با همزن دستی هم بزنید تا آرد گلوله نشود و سس به قوام برسد. بعد از اینکه سس خودش را گرفت آن را از روی حرارت بردارید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و برای اضافه کردن در مراحل بعد کنار بگذارید.

گام هشتم

هنگامی که مواد میانی لازانیا آماده شد، کف قالب یا تابه‌ی دو طرف را با فرچه خوب چرب کنید. لازانیا را روی میز کار قرار دهید و از مواد گوشتی روی آن بریزد و سپس کمی از قارچ ورقه شده و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. اکنون لازانیا را آرام رول کنید و داخل تابه قرار دهید. تمام ورقه‌های لازانیا را به همین شکل آماده کرده و در ماهیتابه بچینید.

گام نهم

در انتهای کار روی هر رول سس بشامل و پنیر پیتزا بریزید و درب تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت 40 دقیقه بپزد. بعد از 30 دقیقه می‌توانید برای ادامه دادن مراحل در تابه را باز کنید.

گام دهم

روی هر رول کمی فلفل دلمه ای، قارچ و پنیر پیتزا آب شده بریزید و مجدداً درب تابه را بگذارید تا پخت 10 دقیقه‌ی دیگر ادامه یابد. انجام این کار سطح رویی لازانیا را زیباتر می‌کند. پس از تکمیل شدن زمان پخت لازانیا هر رول را درون بشقاب گذاشته و همراه با سس دلخواه‌تان میل کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه لازانیا رولی تابه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی