رضیم
شماره دستور پخت: 11764
رضیم
طرز تهیه مشته بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی مشته بادمجان که متعلق به استان فارس می باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی مشته بادمجان را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۳ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۳ عدد

پیاز ۲ عدد متوسط

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

آرد نخودچی یا سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

پاپریکا و فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

نمک به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت غذای مشته بادمجان

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن مشته بادمجان لذیذ می بایست بادمجان ها را بشویید و پوست آن ها را به طور کامل بگیرید و سپس به شکل ورقه ای آن ها را ببرید. همچنین جهت برطرف شدن تلخی بادمجان ها اندکی نمک به آن ها بزنید و آن ها را کنار بگذارید.

گام دوم

اکنون بگذارید تا بادمجان ها به اندازه یک ساعت استراحت کنند. پس از آن یک پیاز را به شکل ریز رنده کنید و جهت گرفتن آب اضافی آن را از صافی رد کنید. بعد از آن گوشت چرخ کرده با پیاز داخل کاسه بریزید.

گام سوم

در این گام می بایست تا آرد نخودچی، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را درون کاسه بریزید و خوب ورز دهید تا کلیه مواد مخلوط و یکنواخت شوند. اکنون از مواد به دست آمده قدر یک گردو درشت بردارید و آن ها را قلقلی کنید و طبق مراحل بعد پیش بروید.

گام چهارم

سپس یک تابه متوسط را برداشته و روی شعله ملایم اجاق بگذارید و اندکی روغن مایع داخل آن بریزید. پس از آن بگذارید تا روغن داغ شود. اکنون گوشت های قلقلی را داخل تابه گذاشته و قشنگ سرخ کنید و آن ها را کنار بگذارید.

گام پنجم

حال باید جهت بیرون آمدن آب داخل بادمجان ها، آن ها را اندکی فشار دهید. پس از آن یک تابه دیگر را بر روی شعله متوسط اجاق بگذارید و اندکی روغن مایع درون آن بریزید تا زمانی که روغن داغ شود.

گام ششم

در این مرحله باید بادمجان ها را با اندکی زردچوبه داخل تابه قرار دهید و دو سمتشان را به طور کامل سرخ نمایید. بعد از این کار یک پیاز دیگر را خلالی خرد کرده و بعد از دراوردن بادمجان ها پیاز را در تابه بریزید.

گام هفتم

اکنون پیاز را به شکلی که طلایی شود سرخ کنید. بعد از آن گوجه فرنگی ها را به شکل ورقه ای بریده و روی پیاز داغ منظم قرار دهید. اکنون نوبت آن است که بادمجان های سرخ شده را روی گوجه فرنگی ها بچینید.

گام هشتم

در این قسمت گوشت های قلقلی از پیش سرخ شده را روی بادمجان ها قرار دهید. بعد از آن رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و روی مواد بریزید. اکنون در تابه را بگذارید تا نیم ساعت بر روی اجاق بماند.

گام نهم

در پایان هنگامی که غذای خوشمزه مشته بادمجان جا افتاد و سس آن غلیظ شد، تابه را از روی اجاق بردارید و غذا را ذز ظرف مناسبی بریزید. شما می توانید مشته بادمجان را با هر نوع نان یا پلو و سبزی خوردن میل نمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مشته بادمجان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی