رضیم
شماره دستور پخت: 11733
رضیم
طرز تهیه چیکن وینگز

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه خوراک چیکن وینگز می باشد. این غذای معروف اصالتا آمریکایی است که با می توان آن را با دستورهای مختلفی ایجاد کرد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی چیکن وینگز را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

روغن آفتابگردان ۴ قاشق غذاخوری

بال مرغ ۲۰ عدد

ماست ۵ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

پوست لیمو ترش ½ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش

جعفری تازه ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

پودر آویشن، پولبیبر و اورگانو از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای سس روکش

سس تند ۲ قاشق غذاخوری

کره ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس ماست

ماست ۱ پیمانه

جعفری تازه ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت خوراک چیکن وینگز

گام اول

در ابتدا جهت پخت خوراک چیکن وینگز لذیذ می بایست چربی بال های مرغ را جدا کنید و بال های تمیز شده را کنار بگذارید تا در مراحل بعدی از آن ها استفاده نمایید. سپس ماست را با کمی روغن آفتابگردان، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پولبیبر و اورگانو داخل یک کاسه مناسب بریزید.

گام دوم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را با پوست آن و رب گوجه فرنگی درون کاسه بریزید و خیلی خوب مواد را با هم ترکیب کنید. پس از آن جعفری تازه را بشویید و به شکل ریز خرد نمایید. این جعفری ها را به کاسه بیفزایید و خوب ترکیب نمایید.

گام سوم

در این قسمت بال های مرغ را به مواد موجود در کاسه اضافه نمایید و با کمک یک دستکش یک بار مصرف خوب بال ها را به مواد آغشته نمایید تا مواد طعم دهنده به خورد بال ها برود. اکنون دربی بر روی کاسه بگذارید. پس از آن نیز بگذارید تا بال های مرغ در حدود دو ساعت داخل یخچال بمانند تا برای مراحل بعد حاضر شوند.

گام چهارم

بعد از سپری شدن دو ساعت باید فر خود را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن نمایید تا داغ شود. پس از آن یک کاغذ روغنی بر روی سینی فر قرار دهید. در این قسمت بال های مرغ مزه دار شده را داخل سینی بچینید و بعد از آن سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید.

گام پنجم

در این مرحله بگذارید تا بال های مرغ به اندازه نیم ساعت داخل فر باشد تا به ور کامل پخته شود و همچنین روی آنها طلایی و خوشرنگ شوند. پس از آن نیز نوبت تهیه سس روکش می باشد. جهت انجام این کار کره را روی گرمای بخار کتری بنماری قرار دهید تا آب شود.

گام ششم

اکنون کره ذوب شده را با سس تند و شکر داخل یک کاسه متوسط بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. پس از آن نیز جهت درست کردن سس ماست، نخست جعفری را به شکل ریز خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید.

گام هفتم

در این گام ماست را با کمی نمک و فلفل سیاه داخل کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد ترکیب و یکنواخت شوند. بعد از سپری شدن نیم ساعت سینی را از فر بیرون بیاورید و بال های مرغ را مستقیما داخل کاسه دارای سس روکش بریزید.

گام هشتم

در پایان بال های مرغ را خوب با سس هم بزنید تا کاملا به سس آغشته شوند. پس از آن بال ها را در ظرفی مناسب جهت سرو بگذارید. می توانید بال ها را با کمی پیازچه خرد شده تزیین نمایید و با سس ماست میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه چیکن وینگز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی