رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای

موارد لازم + طرز تهیه

این غذای که در ادامه از آن خواهیم گفت، مختص کشور ترکیه است که با مواد مختلفی مانند گوشت و سبزیجات مختلف مانند بادمجان و سیب زمینی و گوجه تهیه می شود. این غذا در فر طبخ می گردد و می توان با نان یا برنج سرو نمود و از مزیت های زیبای این غذا آن است که می توان آن را در ظرف های دیزی تک نفره سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

بادمجان ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۳ حبه

فلفل سبز تند ۱ عدد

گوجه ۲ عدد

ادویه گوشت و پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار لازم

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری

روغن زیتون کمی

دستور پخت خوراک گوشت ترکیه ای

مرحله اول

ابتدا باید فلفل دلمه ای ها بر روی گاز یا منقل باید کبابی نمود. و سپس مواد کبابی شده را باید به شکل نگینی برس داد و شروع به شستن گوشت ها باید کنیم و آن ها را تمیز و در کناری بگذاریم.

مرحله دوم

سپس گوجه فرنگی و بادمجان و سیب زمینی را باید به صورت مکعبی برش داد. و سپس پیازها را باید پوست کند و شست و خرد نمود و سپس در ظرفی آنان را گذاشت. حالا یک ظرف مناسب فر را بر می داریم.

مرحله سوم

سپس همه مواد را به همراه گوشت به آن اضافه می کنیم. و سپس فلفل سبز را باید بسیار ریز نمود و باید ادویه ها را به آن افزود.حالا نوبت سیر است که باید ان را ریز نمود و به مواد آماده شده افزود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید رب گوجه را با یک و نصفی لیوان آب مخلوط نماییم تا رب باز شود. سپس درب را با آلومینیوم یا خمیر نان می بندیم و در فر در دمای 180 درجه سانتی گرا به مدت 2ساعت می گذاریم تا کاملا پخته شوند.

مرحله پنجم

البته می توان دلمه ها را کبابی ننمود و لی این کبابی نمودن دلمه ها بسیار طعم لذت بخش تری دارد. و همچنین این غذا از آن جا که آب بسیار به دلیل وجود گوشت و گوجه فرنگی نیاز ندارد ، نباید آب زیاد به آن اضافه کرد که بسیار بر طعم غذا اثر می گذارد و طعم لذیذی نمی دهد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی