رضیم
رضیم
طرز تهیه سوتی پلو (اردبیل – آذری)

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه سوتی پلو

متن ویدئو طرز تهیه سوتی پلو

سلام به همه همراهان دستپخت تی وی، روزتون بخیر امیدوارم آخر هفته بسیار خوبی داشته باشید، قبل از این که شروع کنیم حتما دکمه سابسکرایب را بزنید روی زنگوله ضربه بزنید چون هر روز و هر شب، پست جدید داریم دوست دارم اونا رو از دست ندین. سلام به شما همراهان دوست داشتنی دستپخت. به آشپزخونه من خوش اومدین، امیدوارم هر جا که هستید خوب و خوش وسلامت باشین، و لحظه لحظه‎های زندگی به کامتون شیرین باشه، با هم می‎خوایم بریم سوتی پلوی خوشمزه آذری درست کنیم، فوق العاده راحت و آسون.

آذری‎های عزیز، به شیر می‎گن سوت،که این غذای خوشمزه آذری‎ها است که این رو با فسنجون یا همراه با ماهی سرخ کرده درست می‎کنند و کنار اون هم خرما می‎گذارند. ما امروز می‎خوایم آموزش یک مرغ پرتقالی درست کنیم. فوق العاده این غذا خوشمزه است و عالی. خوب دوستان اول من این را می‎گذارم و اون رو هم همراهش درست می‎کنم که فوق العاده غذای خوشمزه ای است. ممنون از همه شما که همراه من هستید. بریم این غذای خوشمزه را با هم درست کنیم. اول شیر را اضافه می‎کنیم. یک، دو، سه، چهار، پنج، شش پیمانه شیر را اضافه می‎کنیم یک قاشق چایخوری و نصفی نمک رو اضافه می‎کنیم، یکی و نصفی شما‎ها اضافه کنید، برنج رو اضافه می‎کنیم، برنج رو اضافه می‎کنیم می‎گذاریم خوب شیر به خورد برنج بره. دیگه هیچ شیری در اون وجود نداشته باشه، زیاد هم همش نزنید.

فقط در اون را نگذارید چون شیر باعث می‎شه که سر کنه. الان دو قاشق غذاخوری گلاب رو بهش اضافه می‎کنیم تا یه عطر خاصی به برنجتون بده. یک دمی‎بگذارید زیر برنجتون تا برنجتون ته نگیره. شیری که داشتید قشنگ به خورد جسم برنجمون رفته، این آپشنال هست، زیره اگر دوست داشته باشید می‎تونید به اون اضافه کنید. یک قاشق چایخوری بهش اضافه کنید تا یک عطر خاصی به برنج شما بده. این آپشنال هست بستگی به شما عزیزان داره که بخواین اضافه کنید، الان شعله پخش کن هم گذاشتم می‎گذارم به مدت سی دقیقه با شعله خیلی ملایم برنجم قشنگ در بیاد . غذای خوشمزه ما هم آماده شد. 

که این غذا فوق العاده خوشمزه است و خوشرنگ است. یک مقدار سرو کنم برای خودم. برنجش که نگو، واقعا خوشمزه و عالیه، برنجش هم قشنگ دونی شده، از برنج ایرانی استفاده کنید طعم اون فوق العاده خوشمزه و عالی تر می‎شه. یک مقدار هم بردارم من با زرشک، این غذاهای خوشمزه را درست کنید و کنار عزیزانتون نوش جان کنید. بفرمایید جای همه شما عزیزان خالی. واقعا طعم اون خوشمزه و عالی شده، مخصوصا وقتی که دارید زرشکش رو درست می‎کنید یک قاشق غذاخوری، گلاب به اون اضافه کنید که طعم اون رو فوق العاده خوشمزه و عالی می‎کنه، فوق العاده این غذا خوشمزه است تقدیم با عشق ، به شما عزیزان، خدا نگهدار. ممنونم از این که همراه دستپخت تی وی بودین، تکرار می‎کنم دستپخت تی وی هیچ حامی‎نداره، و حامیش توی نوعی هستی که داری این ویدیو رو می‎بینی و به چند روش می‎تونی من رو حمایت کنی.

اگر من رو سابسکرایب نکردی، می‎تونی سابسکرایب کنی. اگر ویدیو را لایک نکردی، لایک کنی، و اگر نظری داری و از همه این‎ها مهم تر اگر نظری داری در مورد دستپخت تی وی و فکر می‎کنی باعث رشد اون می‎شه، صد درصد اون رو کامنت کن. بخیل باش، همه این‎ها رایگانه، ارادتمند شما دستپخت تی وی.

طرز تهیه سوتی پلو

طرز تهیه سوتی پلو

سوتی پلو یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که اصل آن اردبیل است. سوت در زبان آذری به معنی شیر است و به همین دلیل نام این غذا سوت پیلاو است، برای مشاهده آموزش آشپزی و مرحله به مرحله طرز تهیه سوت پلو با رضیم همراه باشید.

مواد لازم سوتی پلو برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه
شیر ۴ پیمانه
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه سس پلو خوشمزه ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت بسته به نوع آن خیس کنید سپس شیر را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر داغ شود و اطراف آن حباب بزند.

مرحله دوم

در مرحله بعد زعفران دم کرده را به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه می­کنیم، بعد از اینکه رنگ زعفران دم کرده شد، برنج خیس خورده را به شیر اضافه می­کنیم. برنج و شیر را هر چند لحظه یکبار مخلوط می کنیم تا شیر نجوشد.

مرحله سوم

بعد از اینکه شیر جذب برنج شد، چند دانه برنج را زیر دندان تست می­کنیم و اگر دانه­های برنج زیر دندان نرم بود و مغز آنها کمی چسبیده بود، کره را به قطعات کوچک خرد می­کنیم و روی آن برنج پخش می­کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درب قابلمه را می­بندیم و می­گذاریم غذا آماده شود. حدود ۴۵ دقیقه طول می­کشد تا دوده پلو دم بکشد. برای درست کردن سوتی پلو در قالب می­توانیم برنج را قبل از جوشیدن کمی فشار دهیم.

مرحله پنجم

اگر بخواهیم دوده پلو را با ماهی دودی سرو کنیم، در این غذا از هل و گلاب استفاده نکنیم، اما اگر بخواهیم دوده پلو را با خرما و کشمش سرو کنیم، می­توانیم از گلاب و هل نیز استفاده کنیم.

نکات طرز تهیه سوتی پلو

سوتی پلو یکی از غذاهای پلویی است که با دستور پخت­های مختلفی می­توان آن را تهیه کرد. برای مثال می­توانید با این غذا از گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

5 دیدگاه برای طرز تهیه سوتی پلو (اردبیل – آذری)

  1. رضا بابازاده

    سلام وقت بخیر اولا این مال اردبیل هست که نوشتین اما داخل توضیحات فرمودین تبریز ثانیا این غذا در واقه به این شکل هست که با زعفران و شیر و برنج ایرانی درست میشه و خورشت فسنجان نداره اصلا! قدیما برای این غذا آلو و خرما و کشمش سرخ میکردند کنار ماهی دودی و یا ماهی معمولی که مادر خدا بیامرز بنده هردو تا رو درست میکرد که اون خرما و آلو و کشمش کلا سردی غذا رو میگرفت
    الان به خاطر گرونی عموما یا ماهی یا خرما و کشمش کنارش درست میکنن

    • رضیم

      ممنونم از توضیحاتتون

  2. وارسته (خریدار محصول)

    خدایی خیلی خوشمزه بنظر میرسه🙏🏻😊

  3. روناک

    خیلی خوشحالم که هستین

  4. بوستان (خریدار محصول)

    فوق العادست 👏🏻 😍

  5. دُرنا

    شادکام و سلامت باشید????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی