رضیم
شماره دستور پخت: 11551
رضیم
طرز تهیه دمپخت گوشت

موارد لازم + طرز تهیه

دمپخت و غذاهایی بدین شکل در ذائقه ما مردمانمان بسیار خوش آیند می آیند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . در اینجا ما می خواهیم در مورد دمپخت گوشت که همانند دمپخت گوجه فرنگی تهیه می شود، سخن بگوییم. و ما در میان غذاهای متنوع کشورمان غذاهای متنوع دیگری نیز داریم. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت گوشت در ادامه با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت بدون استخوان ۳۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد درشت

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

برنج ۳ پیمانه

گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه دمپخت گوشت

مرحله اول

در نخست باید پیاز را به صورت نگینی خرد نمود و در تابه ای مناسی باید تفت داد و سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت ها را که در اندازه ای تقریبا بزرگتر از گوشت خورشتی است باید خرد نماییم.

مرحله دوم

در ادامه سپس گوشت ها را به همراه مقداری لازم از فلفل سیاه و زردچوبه باید به پیازها بیافزاییم. و آنقدر سرخ شوند که و سپس گوجه فرنگی ها را باید افزود و آن ها را با مواد دیگر تفت داد.

مرحله سوم

رنگ رب گوجه فرنگی ها باید تغییر کند و به صورت پوره شده باید آن ها را به مواد دیگر افزود و باید مواد با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند و باید یه مقدار یک فنجان باید آب به آن افزود و در قابلمه ر ا بست.

مرحله چهارم

حالا گوشت ها باید با حرارتی ملایم بپزیم و برنج را باید به نسبت آن به همراع یک قاشق چای خوری نمک با آب ولرم به آن بیفزاییم. و در این فاصله باید سیب زمینی ها را پوست گرفت و به شکل حبه ای برش داد.

مرحله پنجم

سپس باید سیب زمینی ها را باید به طور جداگانه در تابه ای سرخ کرد و سپس باید قابلمه را باید تا نیمه پر از آب نمود و بر روی حرارت گذاشته شود تا به جوش بیاید و در این لحظه باید مقداری نمک و روغن را به آب در حال جوش اضافه نمود.

مرحله ششم

سپس به آب در حال جوش باید برنج از قبل خیس شده را اضافه نمود و به مدت 7الی 10 دقیقه باید برنج در آن بجوشد تا نرم گردد و زمانی که برنج نرم و کمی مغزشان پخته شد ، آن را باید آب کشی نمود.

مرحله هفتم

سپس یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم و روغن به آن می افزاییم و سبب تکه های سیب زمینی و یا تکه ای نان در ته قابلمه به عنوان ته دیگ می گذاریم و برنج ر ا بر روی ته دیگ می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس نوبت بر افزودن مخلوط گوشت و سیب زمینی سرخ کرده بر برنج است. و همین روند را در ادامه ، ادامه خواهیم داد و سپس درب قابلمه را می بینندیم و به برنج به مدت یک ساعت اجازه دم می دهیم.

مرحله نهم

البته پس از دم کشیدن برنج دمپخت را به آن اضافه می کنیم تا تمام برنج را احاطه کند و سپس غذای آماده شده ر اغ در ظرف مورد نظر باید بکشیم و با ترشی و سبزی قابل سرو می باشد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه دمپخت گوشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی