رضیم
شماره دستور پخت: 5952
رضیم
طرز تهیه بلغور پلو

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهایی که به گیاهخواران و افراد منع شده از گوشت پیشنهاد می‌شود، غذای بین‌المللی بلغور پلو متعلق به کشور ترکیه است که دستورهای طبخ متنوعی دارد. برای مشاهده‌ی دستور طبخ آن در ادامه، لطفأ با ما همراه باشید.

مواد لازم بلغور پلو برای ۲ نفر

بلغور پلویی ۲ لیوان
بادمجان ۱ عدد درشت
گوجه فرنگی ۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
فلفل سبز ۱ عدد
آب گرم ۳ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

طرز طبخ پلغور پلو

1- پیش از شروع کار لازم است بلغورها از 2 ساعت قبل در آب ولرم و قدری نمک خیسانده شود. برای شروع کار، لازم است بادمجان‌ها به صورت راه راه و یا به طور کامل پوست گرفته شده و سپس همانند حبه قند مکعبی شکل خرد شود.
2- پس از داغ شدن روغن در تابه‌ای با اندازه‌ی مناسب، بادمجان‌های مکعبی ریز را در آن ریخته و به جهت سرخ شدن به خوبی تفت دهید.
3- لازم است در پایان سرخ کردن، روغن اضافی بادمجان‌ها را به کمک دستمال حوله‌ای و یا یک توری فلزی بگیرید. حال پیازی که به صورت نگینی ریز خرد نموده‌اید تا در تابه تفت دهید تا کاملأ سرخ شود.
4- پس از سرخ شدن پیاز، گوجه‌فرنگی و فلفل سبز خرد شده را به آن اضافه و به مدت چند دقیقه تفت دهید. پس از آن رب گوجه‌فرنگی را اضافه نموده و تفت دهید تا علاوه بر گرفته شدن بوی خامی آن، خوشرنگ گردد.
5- بلغور خیسانده شده را پس از آبکش نمودن در قابلمه‌ای ریخته و با آب و قدری نمک و ادویه‌جاتی نظیر فلفل سیاه و زردچوبه روی حرارت ملایم بپزید. توصیه می‌شود مقدار آب به اندازه‌ای باشد که در پایان پخته شدن بلغورها، آب آن کاملأ کشیده شود.
6- پس از تمام شدن آب بلغورها، بادمجان‌ها را به بلغورها افزوده و در قابلمه را بگذارید تا بلغور پلو به مدت 15 دقیقه دم بکشد. این غذا را در ظرف مناسبی سرو نموده و به همراه ماست چکیده میل نمایید. در صورت تمایل می‌توانید در ترکیب این غذا از زعفران دم‌کرده استفاده نمایید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بلغور پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی