رضیم
شماره دستور پخت: 11833
رضیم
طرز تهیه کته گشنیز

موارد لازم + طرز تهیه

روشی برای پختن برنج که در آن برنج با آب خودش می پزد و آب آن جذب می گردد کته نام دارد. خواص برنج در این شیوه در طی آبکشی از بین نرفته و به سرعت پخته می شود. نوعی برنج مخلوط کته گشنیز نام دارد که به همراه گشنیز تازه تهیه می شود. برای پختن کته گشنیز از کوفته قلقلی با مرغ استفاده می شود. این غذای بسیار لذیذ و مقوی را می توان در منزل یا در مهمانی ها برای تنوع غذا تهیه و سرو کرد. برای دیدن آموزش طرز تهیه گشنیز با ما همراه باشید.

مواد لازم کته گشنیز

سینه مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

آرد سوخاری به مقدار لازم

زعفران دم کرده به مقدار لازم

برنج ۳ پیمانه

گشنیز خرد شده ۵۰۰ گرم

طرز تهیه کته گشنیز

مرحله اول

در مرحله ی اول برنج را با مقداری آب و نمک می خیسانیم. پیاز و سینه مرغ را با هم چرخ کرده و نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه و آرد سوخاری را به آن افزوده و خوب هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از حدود نیم ساعت ورز دادن، داخل یخچال می گذاریم تا مزه دار گردد. سپس با آن توپ های کوچک درست می کنیم. کمی روغن در میهیتابه ریخته و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. سپس توپ های کوچک یا همان کوفته ها را در آن سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در حین سرخ شدن اندکی زعفران دم کرده به آن می زنیم. برنج را در قابلمه ریخته و 5 پیمانه آب به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم. گشنیز را تمیز شسته و خرد می کنیم و به آب برنج می افزاییم.

مرحله چهارم

به مقدار مناسب نمک و روغن اضافه کرده و منتظر میمانیم تا به شکل کته آب جمع شود. بعد از اینکه آب تقریبا خشک شد، کوفته ها را افزوده و خوب هم می زنیم تا برنج و کوفته ها یکدست گردند. درب قابلمه را می بندیم تا آب آن کاملا گرفته شود.

مرحله پنجم

حرارت زیر قابلمه را کاهش داده و دم کنی را روی قابلمه می گذاریم و منتظر می مانیم تا به خوبی دم بکشد. در نهایت غذا آماده است و در ظرف مناسب سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کته گشنیز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی