رضیم
رضیم
طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی رنده شده

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله ته‌دیگ‌های لذیذ وو سنتی کشور ته‌دیگ سیب‌زمینی می‌باشد که به روش‌های مختلفی درست می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم نحوه درست کردن نوع خاصی از ته‌دیگ معروف به ته‌دیگ سیب‌زمینی رنده شده را آموزش دهیم. در این روش برای درست کردن ته‌دیگ، سیب‌زمینی‌ها به شکل ورقه‌ای و یا اسلایس شده در کف قابلمه قرار نمی‌گیرد بلکه سیب‌زمینی به وسیله یک رنده متوسط، رنده شده و در کف قابلمه پخش می‌گردد. در این صورت یک ته‌دیگ یکدست و لذیذ به شکل ورقه‌ای داریم. به منظور فراگیری نحوه درست کردن این ته‌دیگ با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم ته دیگ سیب زمینی

سیب زمینی 2 عدد درشت

زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری

نمک و روغن به مقدار کافی

نحوه درست کردن ته‌دیگ سیب‌زمینی رشته‌ای

مرحله اول

به منظور درست کردن یک ته‌دیگ سیب‌زمینی رشته‌ای لذیذ در ابتدای کار باید سیب‌زمینی‌ها را توسط یک رنده درشت رنده کرده و در داخل یک کاسه آب سرد بریزیم تا نشاسته داخل سیب‌زمینی کاملا خارج شود.

مرحله دوم

10 دقیقه صبر کرده و سپس سیب‌زمینی رنده شده را آبکشی می‌نماییم و آن را بر روی یک دستمال می‌ریزیم تا رطوب سیب‌زمینی‌ها گرفته شود. سپس مقداری نمک و زعفران دم کرده را در داخل یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم

اکنون سیب‌زمینی رنده شده را داخل کاسه می‌ریزیم و خوب هم می‌زنیم تا به طور کامل به زعفران آغشته شود. سپس در داخل یک قابلمه مناسب مقدار کمی روغن می‌ریزیم.

مرحله چهارم

سیب‌زمینی رنده شده را به شکل یکنواخت در داخل قابلمه ریخته و پهن می‌نماییم. به کمک پشت یک قاشق سیب‌زمینی را فشرده کرده تا بعد از پخنن، ضخامت ته‌دیگ به طور کامل در همه جای آن یک اندازه باشد.

مرحله پنجم

پس از فشرده کردن ته‌دیگ در کف قابلمه، برنج یا ماکارونی را که قبلا آبکش کردیم را بر روی آن ریخته و قابلمه را بر روی گاز می‌گذاریم تا غذا دم کشیده و ته‌دیگ طلایی گردد. دقت کنید که در ابتدا باید شعله گاز زیاد باشد.

مرحله ششم

صبر می‌کنیم تا بخار به خوبی در داخل قابلمه بپیچد. سپس شعله گاز را کم می‌کنیم و به مدت 45 دقیقه منتظر می‌مانیم تا غذا دم بکشد. اگر به مقدار کافی روغن در کف قابلمه ریخته باشیم ته‌دیگ به شکل یک تکه درمی‌آید.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی رنده شده

  1. هوشبام (خریدار محصول)

    دست شما دردنکنه، ماشالله به این همه سلیقه

  2. غدیره

    خیلی رسپی خوشمزه ایه????

  3. حره (خریدار محصول)

    معلومه که چقدر خوشمزس????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی