رضیم
شماره دستور پخت: 13366
رضیم
طرز تهیه پلو زردچوبه

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای ساده و لذیذ بین المللی، پلو زردچوبه است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می گردد، برای مشاهده کل آموزش و تمام مراحل طرز تهیه پلو زردچوبه سایت رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۲ نفر

برنج ۲ پیمانه

کره ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک ۲ قاشق چایخوری

آب مرغ، آب گوشت یا آب ساده ۳ فنجان

برگ بو ۲ عدد

طرز تهیه پلو زردچوبه

  1. در مرحله اول باید برنج را با توجه به اندازه تازگیش داخل یک ظرف مناسب بریزیم و با آب ولرم و یک قاشق نمک خیس کنیم. این نکته را به یاد داشته باشید که برنج هر چقدر کهنه تر باشد، باید مدت بیشتری برای خیساندش زمان صرف شود.
  2. در مرحله بعد برنج را آبکشی می نماییم، بعد باید روغن زیتون را با کره درون یک قابلمه مناسب بریزیم. سپس قابلمه را بر روی حرارت بگذاریم و صبر کنیم تا کره به طور کامل ذوب و کمی داغ گردد.
  3. در ادامه آبکشی برنج را انجام می دهیم و آن را داخل قابلمه می ریزیم، بعد به مدت چهار تا پنج دقیقه برنج را تفت می دهیم. سپس نمک را با فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو داخل قابلمه اضافه می ریزیم و همه مواد را باهم ترکیب می نماییم.
  4. در این مرحله، به اندازه ای آب داخل قابلمه می ریزیم که یک بند انگشت سطح آب بالاتر از سطح برنج باشد. بعد حرارت زیر قابلمه را خیلی زیاد می نماییم تا آب بجوشد و بعد حرارت آب را کمتر می نماییم.
  5. در ادامه حدود ده دقیقه منتظر می مانیم تا آب داخل قابلمه کشیده بشود. بعد درب قابلمه را رویش می گذاریم و حرارت را روی کمترین مقدار ممکن می گذاریم، بعد صبر می کنیم تا برنج در مدت چهل و پنج دقیقه دم بکشد.
  6. وقتی برنج خیلی خوب دم کشید، برگ بو را از قابلمه بیرون می آوریم و دور می اندازیم، بعد برنج را داخل قابلمه مخلوط می نماییم تا کاملا یکرنگ گردد. در نهایت پلو زردچوبه را داخل ظرف می ریزیم و با سالاد سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پلو زردچوبه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی