رضیم
رضیم
طرز تهیه حلوای گردویی گرگان

موارد لازم + طرز تهیه

حلوای گردوی گرگان یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که اصل آن متعلق به شهر گرگان است، برای یافتن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای گردوی گرگان در سایت آموزشی رضیم باشید.

مواد لازم حلوای گردویی گرگان

برنج نیم دانه ایرانی ۳ لیوان

گردوی کوبیده شده ۱ لیوان

شکر ۱ کیلوگرم

روغن مایع ½ لیوان

شیوه تهیه حلوای گردوی گرگان

گام اول

برای تهیه حلوای گردویی به سبک گرگانی ابتدا در تابه ای بزرگ و پهن روغن می ریزیم سپس روی آتش می گذاریم تا داغ شود. بعد از آن 1 لیوان شکر را به همراه مغز گردوی کوبیده شده در تابه بریزید و تفت دهید.

گام دوم

لازم به ذکر است که تفت دادن را باید ادامه دهیم تا رنگ شکر کمی تغییر کند و مراقب باشیم شکر و مغزها نسوزند. بعد از تغییر رنگ شکر، برنج را به قابلمه اضافه کرده و با بقیه مواد مخلوط کنید.

گام سوم

در این مرحله 8 لیوان آب اضافه می کنیم و می گذاریم مواد حلوا بپزد. در حین پخت حلوا باید هر بار که مایع کم شد دو لیوان آب و مقدار کمی شکر اضافه کنید. شکر باقیمانده را باید در سه مرحله با آب اضافه کنید.

گام چهارم

اکنون حلوا باید بپزد تا رنگش قهوه ای تیره بشود.وقتی در پایان پخت حلوا هستیم، می توان مغزهای خرد شده را داخل حلوا قرار داد تا که گردوها زیر دندان حس شوند.

گام پنجم

نکته مهم در باره این حلوا این است که باید آن را مرتب تکان دهیم و مدت زیادی از آن غافل نشویم، زیرا ممکن است بسوزد. وقتی حلوا از تابه جدا شد در مرحله آخر پخت است.

گام ششم

در پایان پخت در صورت تمایل می توانید کمی روغن به حلوا اضافه کنید تا براق و زیبا شود. در انتها حلوا را در بشقاب پهن کنید و بگذارید خنک شود سپس به دلخواه برش بزنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه حلوای گردویی گرگان

  1. نکویار (خریدار محصول)

    با اجازتون بازنشر شد👍🏻👌🏻🙏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی