رضیم
رضیم
طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو یا لواش

موارد لازم + طرز تهیه

برای تهیه ی یک حلوا مناسب پذیرایی در مجالس با ما همراه باشید. حلوا رولی یا میکادو یکی از انواع حلوا با ظاهر زیباست.

مواد لازم حلوای رولی میکادو

آرد سفید ۱۰۰ گرم

آرد نخودچی ۱۰۰ گرم

آرد برنج ۱۰۰ گرم

روغن مایع ۱۲۵ گرم

کره ۳۰ گرم

شکر ۲ پیمانه

آب ۲ پیمانه

گلاب ¼ پیمانه

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

نان میکادو یا لواش ۲ عدد

طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو یا لواش

مرحله اول

کار را با آماده کردن شربت حلوا شروع کنید. شکر و آب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کر حل شود و به غلظت برسد. پس از آن زعفران دم کرده را اضافه کنید و دو دقیقه زمان بدهید تا بجوشد. در آخر گلاب را اضافه کرده و پس از کمی مخلوط کردن حرارت را خاموش کنید.

مرحله دوم

آماده سازی حلوا را با تفت دادن آرد شروع کنید. آرد را پیش از تفت دادن الک کنید. بعد از 5 دقیقه آرد برنج را نیز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله سوم

بعد از 5 تا 10 دقیقه نوبت به اضافه کردن آرد نخودچی میرسد. هر سه آرد را با هم خوب مخلوط کنید و تفت بدهید تا بوی خامی ندهد. سپس روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید. بعد از روغن مایع کره را اضافه کنید.

مرحله چهارم

به صورت مداوم باید حلوا را هم بزنید تا آرد گلوله نشود و کاملا با روغن مخلوط شود. زمانی که رنگ آرد به قهوه ای مورد نظرتان رسید نوبت اضافه کردن شربت به حلواست. شربت باید ولرم باید و مرحله به مرحله به آرد اضافه شود. مراقب باشید که مرتب حلوا را هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند.

مرحله پنجم

زمانی که حلوا در وسط تابه جمع شد آماده است. حلوا را با ضخامت مناسب روی نان میکادو پهن کنید و نیم ساعت صبر کنید. در این نیم ساعت نان میکادو نرم میشود و میتوانید آن را به راحتی رول کنید.

مرحله ششم

حلوا میکادو را رول کنید و در نایلون بپیچید و در یخچال قرار بدهید. بعد از یک ساعت استراحت در یخچال رول حلوا آماده ی برش زدن است.

مرحله هفتم

حلوا را برش زده و در ظرف بچینید. میتوانید مواد حلوا را نصف کرده و از دو نان میکادو استفاده کنید تا ظاهر نهایی رول حلوا شکیل تر باشد. نوش جان

نکات تهیه حلوا رولتی

حلوا رولتی با نان لواش

اگر نان میکاد در دسترس ندارید از نان لواس نرم مناسب سمبوسه برای رولت حلوا استفاده کنید. برای پهن کردن حلوا روی نان لواش بهتر است حلوا داغ نباشد تا نان له نشود. بعد زا پهن کردن حلوا روی نان آن را رول کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد برش بزنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو یا لواش

  1. 0936xxxx692

    خیلی عالی بود ممنون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی