رضیم
رضیم
طرز تهیه خمیر جادویی پیتزا

موارد لازم + طرز تهیه

خمیر جادویی نوعی خمیر بین المللی است که برای پخت انواع نان، پیراشکی و پیتزا استفاده می‌شود. برای مشاهده آموزش‌ پخت این خمیر تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم خمیر جادویی

آرد سفید ۳ تا ۴ لیوان

تخم مرغ ۱ عدد

شکر ۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری ۳ قاشق چایخوری

شیر ۱ لیوان

روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری

دستور تهیه خمیر جادویی

مرحله اول

برای تهیه خمیر جادویی نخست شیر گرم، 1 قاشق چایخوری شکر و خمیر مایه فوری را در کاسه‌ی مناسبی بریزید و در کاسه را ببندید. سپس کاسه را به مدت 5 تا 10 دقیقه در جای گرم قرار دهید تا مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را با بقیه شکر، نمک و روغن مایع در یک کاسه بزرگ مخلوط نمایید تا یکدست شود. سپس خمیر مایه فوری را به کاسه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط نمایید تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را دوبار الک کنید، سپس به تدریج به مواد بیفزایید و با قاشق چوبی مخلوط نمایید. به ریختن آرد تا زمانیکه خمیر به دست نچسبد ادامه دهید تا خمیر کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

پس از جمع شدن خمیر، آن را به سطح کار منتقل کرده و خوب ورز دهید، سپس به خمیر چند بار محکم روی سطح کار ضربه بزنید. پس از آن سطح یک کاسه بزرگ را با مقداری روغن چرب نمایید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید.

مرحله پنجم

اکنون روی خمیر را با سلفون بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در جای گرم بگذارید تا خمیر ور بیاید و حجم آن دو برابر گردد. بعد از این مدت خمیر را از کاسه خارج کرده و به سطح کار منتقل کنید.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را خوب ورز دهید تا هوای اضافی خمیر گرفته شود، سپس خمیر را به اندازه دلخواه برش داده و دوباره 15 دقیقه به آن استراحت دهید، و بعد از آن برای پخت غذای مورد نظر خود استفاده نمایید.

مرحله هفتم

می‌توانید این خمیر را در شرایط مناسب به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید. البته اگر میخواهید خمیر مدت بیشتری بماند، می توانید آن را فریز کنید. یخ زدن این خمیر تا یک ماه آن را برای استفاده حفظ می کند.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خمیر جادویی پیتزا

  1. فریماه (خریدار محصول)

    Awli bood????????????

  2. زیبا

    با سلام
    لطفا خمیر پیتزا معمولی (بدون تخم مرغ)را اموزش دهید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی