رضیم
شماره دستور پخت: 5877
رضیم
طرز تهیه مک اند چیز

موارد لازم + طرز تهیه

ماکارونی و پنیر یا مک اند چیز از جمله غذاهای بین المللی خوشمزه است که می‌توان آن را با روش‌های متنوعی تهیه کرد. در ادامه شما می‌توانید این آموزش آشپزی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم مک اند چیز برای ۴ نفر

ماکارونی فرمی  ۵۰۰ گرم

پنیر پیتزا  ۱۵۰ گرم

پنیر گودا  ۱۵۰ گرم

پنیر چدار  ۱۵۰ گرم

سس بشامل  ۲ لیوان

آویشن و پاپریکا  به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه  به مقدار کافی

دستور پخت مک اند چیز

مرحله اول

به منظور تهیه مک اند چیز، نصف حجم قابلمه مورد نظر را از آب پر کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریع به جوش آید. پس از آن یک قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق چایخوری نمک درون آب جوش بریزید.

مرحله دوم

پس از آن ماکارونی‌های فرمی را درون آب جوش بریزید و با توجه به دستورالعملی که بر روی بسته ماکارونی نوشته شده است، 7-10 دقیقه برای پخت ماکارونی زمان لازم است. پس از آن ماکارونی را آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه دیگری انتخاب کرده و سس بشامل را درون آن بریزید و صبر کنید تا سس قدری داغ شود. پنیرهای پیتزا، گودا و چدار را تا حدی با یکدیگر ترکیب کنید که کاملا یک‌دست شوند. پس از آن به اندازه  3/2 از مخلوط پنیرها را برداشته و به سس بشامل اضافه کنید.

مرحله چهارم

مخلوط پنیرها وسس بشامل را هم بزنید تا پنیرها درون سس حل شوند؛ حرارت زیر سس را تا جای ممکن ملایم کنید و ماکارونی را که از قبل آبکش کرده‌اید درون سس بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط سس و ماکارونی یک‌دست شود.

مرحله پنجم

در ادامه فر را روشن کرده و در دمای 190 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا فر گرم شود. پس از آن یک ظرف که برای فر مناسب باشد را انتخاب کرده و درون آن را با روغن چرب کنید. سپسمخلوط سس و ماکارونی را درون ظرف بریزید.

مرحله ششم

پس از صاف کردن روی ماکارونی، مابقی مخلوط پنیرها را روی ماکارونی بریزید و ظرف را 20-30 دقیقه درون فر بگذارید. پس از سپری شدن زمان لازم، غذای آماده شده را از فر خارج کنید.

مرحله هفتم

اگر مخلوط پنیری که روی غذا ریخته‌اید طلایی نشد، می‌توانید گریل را برای چند دقیقه روشن کنید. در ادامه باید صبر کنید تا مک اند چیز قبل از برش خوردن قدری خنک شود. برای تزئین آن می‌توانید از جعفری خرد شده استفاده کنید و همراه با سس دلخواه خود میل کنید.

نکات پخت مک اند چیز

سس بشامل

سس بشامل یک نوع سس معروف فرانسوی است و از جمله سس‌هایی است که در بسیاری از دستورهای آشپزی از آن استفاده می‌شود.

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مک اند چیز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی