رضیم
رضیم
طرز تهیه پاستا با سبزیجات

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایتالیایی که در جهان نیز شناخته شده است پاستا با سبزیجات است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با سبزیجات در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا ۱ بسته

هویج ۲ عدد

فلفل دلمه ای ¼ پیماننه

نخود فرنگی ½ پیمانه

سیب زمینی ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

قارچ ۷ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پولبیبر و پودر آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا با سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا پوست هویج، سیب زمینی و پیاز را گرفته و پس از شستن به صورت حبه ای خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و پوست روی آن را با چاقو جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای تکه تکه می کنیم و برای اینکه رنگشان تغییر نکند مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و پیاز و مقداری زردچوبه را بلافاصله به آن می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و رنگ آن طلایی شود. حالا هویج، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و سیب زمینی خرد شده را به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا سبزیجات را روی حرارت تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند، سپس قارچ را اضافه می کنیم. برای اینکه قارچ آب پس ندهد و آب داخل آن خشک شود میزان حرارت را زیاد می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و پودر آویشن به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

مواد را تا زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین برود تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را که کاملا ریز رنده کرده ایم به تابه می افزاییم و منتظر می مانیم تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی تبخیر شود. در این فاصله نصف یک قابلمه مناسب را با آب پر می کنیم.

مرحله هفتم

قابلمه را روی اجاق گاز با حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب بجوشد. در ادامه مقداری نمک و روغن مایع درون قابلمه ریخته و سپس پاستا را به قابلمه افزوده وهم می زنیم.

مرحله هشتم

پس از اضافه کردن پاستا اجازه می دهیم با آب جوش پخته شده و نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه درون قابلمه مورد نظرمان مقداری روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر را ته قابلمه قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه پاستا درون قابلمه ریخته و روی پاستا را با مخلوط سبزیجات می پوشانیم. همین روش را تا تمام شدن پاستا و سبزیجات ادامه می دهیم. سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را گذاشته و آن را روی شعله پخش کن می گذاریم. مدت زمان دم کشیدن پاستا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله یازدهم

پس از دم کشیدن مواد پاستا را هم می زنیم ترکیب یکدستی بدست بیاید. سپس آن را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در پایان بسته به سلیقه خود مقداری ریحان خرد شده و پنیر پارمزان روی پاستا ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پاستا با سبزیجات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی