رضیم
شماره دستور پخت: 4823
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای بین‌المللی پر طرفدار، پاچینی مرغ است. این غذای خوشمزه را می‌توان با طعم‌های متفاوت تهیه کرد. در ادامه می‌توانید این آموزش آشپزی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم پاچینی مرغ برای ۲ نفر

کتف مرغ ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه ای ۱ عدد

لیمو ترش ۱ عدد

ماست ۲ قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل ۱ قاشق مرباخوری

پودر زیره ½ قاشق چایخوری

روغن مایع ½ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

پودر سیر ۱ قاشق سوپخوری

آرد سوخاری ۱ پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه پاچینی مرغ

مرحله اول

به منظور تهیه یک پاچینی مرغ خوشمزه، ابتدا بایستی کتف‌های مرغ را مرینیت کرد. بدین منظور پیاز را به صورت خلال‌های درشت خورد کرده و در ظرف مناسب بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید؛ این کار سبب می‌شود پیاز آب بیندازد و گوشت مرغ تردتر شود.

مرحله دوم

در ادامه فلفل دلمه‌ای های خلالی خورد شده را به ظرف حاوی پیاز اضافه کنید. پس از آن آب لیمو ترش را گرفته، از صافی رد کرده و به ظرف اضافه کنید. سپس روغن مایع و ماست چکیده را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل سیاه، نمک، پود سیر، پودر زیره، و پودر زنجبیل را به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا یک دست شوند. پس از آن کتف‌های مرغ را به ظرف حاوی مواد طعم دهنده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در ادامه درب ظرف را با استفاده از سلفون بپوشانید و حداقل 2 ساعت ظرف را در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی طعم‌دار شود و طعم مواد به خورد آن برود. در صورت داشتن زمان کافی، بهتر است کتف‌های مرغ را از یک شب قبل طعم‌دار کنید.

مرحله پنجم

پس از طعم‌دار شدن کتف‌های مرغ، آنها را از ظرف حاوی مواد خارج کنید و با برش دادن گوشت‌های سمت استخوان کتف، آنها را به صورت توپ در بالای کتف جمع کنید؛ می‌توانید با استفاده از خلال دندان گوشت را فیکس کنید.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ‌ها و آرد سوخاری را به‌طور جداگانه در دو کاسه بریزید و جلوی دست خود قرار دهید. یک تابه گود را روی حرارت بگذارید و به اندازه‌ای که کتف‌ها در روغن شناور باشند، به آن روغن اضافه کنید.

مرحله هفتم

در ادامه استخوان کتف‌ها را در دست بگیرید و کتف‌ها را از سمت گوشت ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلطانید. پس از آن کتف‌ها را در روغن داغ سرخ کنید؛ برای اینکه کتف‌ها کاملا مغز پخت شوند، تابه باید روی حرارت ملایم باشد.

مرحله هشتم

در پایان، کتف‌های مرغی را که کاملا سرخ شده‌اند درون دستمال حوله‌ای یا توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. پس از آن کتف‌ها را در ظرف مناسب چیده و همراه با یک سس دلخواه سرو کنید.

نکات تهیه پاچینی مرغ

سس مناسب پاچینی

در بسیاری از رستوران‌ها که در آنها پاچینی به صورت سوخاری سرو می‌شود، سس کچاپ دست ساز همراه با آن سرو می‌شود؛ این سس خوشمزگی پاچینی را چند برابر می‌کند.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پاچینی مرغ

  1. شورانگیز (خریدار محصول)

    چه عالی شدههه 😋 😋 🙂

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)