رضیم
شماره دستور پخت: 3750
رضیم
طرز تهیه کوفته هلو

موارد لازم + طرز تهیه

در هر نقطه از ایران، غذاهای متنوع و خوش طعمی سرو میشود. یکی از این غذاهای خوش طعم و اصیل که متعلق به شهر شیراز است کوفته هلو میباشد. دلیل نام گذاری این کوفته به کوفته هلو به خاطر شباهت این کوفته به میوه هلو میباشد. برای اینکه با طرز تهیه این نوع کوفته آشنا شوید میتوانید با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

هویج ۳۰۰ گرم

آرد نخودچی ۴ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد متوسط

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

شکر قاشق چایخوری

آلو بخارا، کشمش و گردو به مقدار کافی برای وسط کوفته

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته هلو

در ابتدا برای تهیه این غذای خوشمزه یک عدد پیاز و هویج را با رنده ریز رنده کرده و آب آنها را با فشار دست میگیریم. سپس گوشت چرخ کرده را نیز به آن اضافه میکنیم و با هم ترکیب میکنیم، آرد نخودچی، زردچوبه و نمک و فلفل را نیز به آن اضافه میکنیم و ورز میدهیم.

نکته 1: مواد را به اندازه ای ورز میدهیم که چسبناک شوند و منسجم باشند. وقتی خوب ورز دادید یک کمی از آن را در حد ندازه یک هلو بردارید و در دست باز کنید. و در وسط آن میتوانید کشمش یا گردو و آلوی بدون هسته بگذارید و بعد آن را گلوله کنید و حسابی در دست بغلتانید و تا هیچ هوایی بین آن نماند و در هنگام پختن وا نرود.

وقتی تمام کوفته ها به همین صورت آماده شندند، میتوانید آنها را در چند قاشق روغن داغ شده در یک تابه سرخ کنید. دقت کنید که همه طرف کوفته ها سرخ شود. بعد از سرخ شدن آنها را کنار گذاشته و سس را تهیه کنید.

برای درست کردن سس هویج را به صورت نگینی خرد کرده و پیاز را هم همینطور به صورت نگینی خورد کنید و در یک قابلمه پیاز را داخل روغن داغ بریزید تا به خوبی سرخ شود و بعد از سرخ شدن نعناع خشک را هم به آن اضافه کنید. نعناع را نباید زیاد سرخ کنید. به سرعت هویج خرد شده را نیز به آن اضافه کرده و در صورتی که مایل باشید میتوانید در این مایع سس از کشکش، آلو و گردو نیز استفاده کنیدو وقتی مواد با هم ترکیب شدند آنها را با کمی آب به حال خود بگذارید تا حسابی پخته شده و جا بیغتد و سس غلیظی به دست آید. شکر و آبلیمو و نمک و فلفل را نیز به میزان علاقه خودتان به سس اضافه کنید و کوفته ها را در این سس بگذارید و اجازه دهید سس جذب کوفته ها شود و سپس غذا را سرو کنی و لذت ببرید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته هلو

  1. پارلا (خریدار محصول)

    بی شک خوشمزست😊😊🙏🏻

  2. آلکا (خریدار محصول)

    باید خیلی خوشمزه شده باشه، حتما درستش میکنم????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی