رضیم
شماره دستور پخت: 11616
رضیم
طرز تهیه املت لوبیا سبز

موارد لازم + طرز تهیه

املت لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای پخت گوناگونی فورا آماده می شود. این غذای خوشمزه رامی توانید با گوشت یا بدون گوشت بپزید که بستگی به سلقه شما دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت لوبیا سبز در ادامه با ما باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا سبز ۲۵۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

سیب زمینی ۳ عدد متوسط

پیاز ۱ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه املت لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه این غذا ابتدا پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی خرد کرده و با آب سرد کاملا می شوییم. سپس آن ها را داخل یک دستمال سبز ریخته و به خوبی خشک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله داخل یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. سپس، سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه سیب زمینی های سرخ شده را از تابه برداشته داخل بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا روغن تابه را با یک دستمال حوله ای تمیز می کنیم و دوباره کمی روغن می ریزیم. در ادامه پیاز را که به صورت نگینی ریز خرد کرده ایم به تابه اضافه می کنیم و چند بار تفت می دهیم تا پیاز کاملا سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و کمی فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و آنقدر تفت می دهیم که رنگ گوشت تغییر کند و به طور کامل سرخ شود. سپس تابه را از روی گاز برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا داخل یک قابلمه مناسب لوبیا سبز،۲ پیمانه آب و مقدار کمی نمک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی بپزد. زمانی که بافت لوبیا کاملا نرم شد از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

پس از پختن لوبیا سبز، آن را با آب سرد آبکشی می کنیم، سپس سیب زمینی سرخ شده و لوبیا یابکشی شده را به تابه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و آن را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را هم می زنیم تا کمی تفت بخورند. تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و به خوبی می زنیم، سپس به تابه اضافه کرده و با مواد داخل تابه کاملا ترکیب می کنیم تا تخم مرغ ها بپزند.

مرحله هشتم

در حالی که مواد را هم می زنیم مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ادویه های مورد نظر خود به املت اضافه می کنیم و می گذاریم املت به روغن بیفتد. در آخرین مرحله املت را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با پیاز خرد شده و نان بربری تازه سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه املت لوبیا سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی