رضیم
رضیم
طرز تهیه ته دیگ ته چینی

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ته دیگ ته چینی می باشد. این غذای محبوب در بسیاری از رستوران ها همراه با غذاهای گوناگون در منو وجود دارد که در عین حال بسیار پرطرفدار می باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی ته دیگ ته چینی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۳ نفر

برنج ۳ پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

ماست شیرین ۲ قاشق غذاخوری

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت غذای ته دیگ ته چینی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن و پختن خوراک ته دیگ ته چینی خوشمزه می بایست برنج را بشویید و با یک قاشق چایخوری نمک داخل یک کاسه آب قرار دهید. کافیست برنج را در مدت زمان یک تا دو ساعت داخل آن بگذارید تا خیس بخورد.

گام دوم

در این مرحله و پس از گذشت دو ساعت یک قابلمه مناسب را برداشته و نصف آن را آب بریزید و روی اجاق با شعله زیاد قرار دهید تا آب درون قابمله به جوش بیاید. پس از آن برنج را آبکش کنید و به آب جوش درون قابلمه اضافه نمایید.

گام سوم

اکنون می بایست در این قسمت برنج را حدودا ۸ تا ۱۲ دقیقه در اب جوش نگه دارید تا پخت اولیه آن صورت بگیرد. چنانچه این مدت سپری شد، یک دانه برنج را بین دو انگشت خود فشار دهید و یا با دندان بجویید، اگر کناره های برنج نرم و مغز آن اندکی سفت بود یعنی اینکه پخت اولیه برنج انجام شده است.

گام چهارم

در این گام باید برنج را آبکشی نمایید تا کاملا آب اضافی آن بیرون بیاید. اکنون می بایست تخم مرغ را با کمی گلاب و زعفران خیس خورده داخل یک ظرف بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

گام پنجم

در اینجا هنگامی که کلیه مواد با هم ترکیب و یکنواخت شدند، ماست را نیز به کمک یک چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا بافت آن کاملا روان شود و پس از این کار آن را به کاسه اضافه نمایید. سپس بار دیگر کلیه مواد را با هم ترکیب نمایید تا به طور کامل یکنواخت شود. پس از انجام این کار به اندازه دو کفگیر از برنج آبکشی شده را داخل کاسه حاوی مواد بریزید.

گام ششم

در این مرحله و پس از اضافه کردن برنج به مواد دیگر، آن ها را به خوبی با هم ترکیب کنید. پس از آن داخل یک قابلمه مورد نظر خود کمی روغن مایع بریزید. در این قسمت باید ته چین را داخل قابلمه بریزید و همزمان روی آن را به طور کامل صاف و یکنواخت کنید.

گام هفتم

حال و پس از گذاشتن مواد در کف قابلمه بقیه برنج سفید آبکشی شده را روی ته چین بریزید و فشار دهید تا برنج صاف شود. اکنون می توانید قابلمه را بر روی اجاق گاز با شعله کم شعله پخش کن قرار دهید و درب آن را نیز به همراه دم کنی روی قابلمه بگذارید.

گام هشتم

در پایان با گذاشتن درب قابلمه بگذارید تا ته چین به اندازه ۴۵ دقیقه روی اجاق با شعله پخش کن و حرارت کم بماند تا دم بکشد. بعد از سپری شدن این مدت قابلو حاوی پلو را داخل ظرف خود برگردانید تا برنج قالبی دربیاید و در نهایت آن را با زرشک جهت سرو تزیین نمایید. ته دیگ ته چینی شما حاضر است و می توانید آن را میل نمایید. ازین که تا اینجا با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ته دیگ ته چینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی